רוצה יעוץ

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

10/06/2010 | 23:07 | מאת: נועה

אני בטיפול חצי שנה כדי לצאת מרווקות. ובשטח שום דבר לא זז. המטפלת מתענינת בכל דבר בחיי. אבל במטרתי- הנישואין כאילו לא קים. ואני חשה שאין לה דרך טובה להציע לי. וכשאני מעלה את זה, היא טוענת שזה יגיע מאליו..????. מה קורה כאן? האם אני צודקת שזה חשוד?

לקריאה נוספת והעמקה
10/06/2010 | 23:32 | מאת: רותה

נשמע לי כמו תוצאה נפוצה של טיפול דינמי. ההנחה הבסיסית (והמוטעת) היא ש'ברגע שתתמלאי הכל יגיע'. ברגע שאין באמת חשיפה לצורך הזה ותרגול שלו ברמת השיח או ישום פרקטיקה מעשית בחיים האמיתיים- הסיכויים לדעתי לא יותר טובים מלא ללכת לטיפול בכלל. נראה לי שכדי להשיג מטרות ממוקדות בחיים חייבים גם להשתמש בגישה קוגניטיבית- התנהגותית מעבר לרמת התובנה (שכבודה במקומה מונח). החשד שלך מוצדק לדעתי- כי יתכן מאוד שהמטפלת שלך אולי לא מספיק בקיאה ברזי השיטה- ובכלל טיפול דינמי לוקח יותר זמן ולכן גם עולה יותר כסף. אני הייתי מציעה לך לא להמרח בהסברים שאין בהם מספיק תוצאות מחקריות, ולדרוש את ההתעסקות במטרות שלשמן באת. זוגיות היא לא רק תוצאה של 'שלמות נפשית' אלא הרבה גם ביצוע של פעולות אופרטיביות למימושה.

11/06/2010 | 16:18 | מאת: נועה

רותה, לפי דבריך אין תשובה לרווקות בטיפול דינאמי. וחצי שנה שלי היתה לריק?...(כמו שאני חשה)... האם באמת מתאימה כאן יותר גישה קוגנטיבית התנהגותית? מחכה לעוד תגובות וכמובן למנהלי הפורום.

לנועה שלום. כמו בכל טיפול האחריות היא גם שלך, ואם אכן הצגת את בקשתך ואת הצורך לפני המטפל שלך רצוי שלפני שאת מקבלת החלטה לעזוב בדקי שוב את ההסכם הטיפולי שלך אני בהחלט חושבת שטיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לעזור אך לא לפני שתנהלי שיחה ענינית עם המטפל ותביא את הקושי שלך בתוך הטיפול

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה