נישואים לקראת גירושים

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

17/01/2017 | 10:03 | מאת: נשואה במשבר עם הבעל

שלום רב, אני בת 26, נשואה שלוש שנים +1 בן שנתיים . אני ובעלי לא מסתדרים בלשון המעטה כבר מעל שנה , אני מרגישה שאני עושה הכל ולא משנה כמה אני אעשה הוא מוצא על מה להתלונן . אני כבר לא יכולה להתמודד עם המצב הזה אני מרגישה שאני נעלמת , דועכת לתוך השגרה והדכאון הזוגיות הזו. כמה פעמים דיברנו על גירושין ואם זה היה תלוי רק בי כמה שאני מפחדת להישאר לבד ,זה כבר היה קורה אבל כל פעם הוא עושה מאמץ שנשאר ביחד הוא נורא מפחד להיות רחוק מהילד. לאחרונה הוא אומר שהוא אוהב אותי יותר , הסיבה האמיתית היא שבלי שהוא שם לב אני כל הזמן שותקת כבר לא אכפת לי מכלום חוץ מהילד , לא מהזוגיות, לא מהתלונות לא מהבקשות אבל זה אוכל אותי מבפנים , אני פשוט מפחדת להתגרש אבל אני חושבת שאני עושה דבר גרוע יותר אני מוותרת על עצמי . אני לא יודעת מה לעשות , היינו פעמיים בייעוץ זוגי והוא החליט שאין לנו כסף לזה , למרות שאנחנו יכולים להצטמצם וללכת הוא טוען שהוא לא מוכן כי כלכלית אנחנו לא יכולים . אז אני כבר לא יודעת מה לעשות.

לקריאה נוספת והעמקה

אינני קוסם, כך שבלי הכרות מקצועית, לא אוכל לסייע, מלבד להמליץ על הסתיעות באיש/ת מקצוע, לפני שמפרקים את החבילה. יעוץ זוגי עדיף, אבל אם זה לא קורה, כדאי שתלכי לבד ליעוץ, ואולי בעלך יסכים להצטרף בהמשך. אני פעיל באמצעות ה סקייפ, מה שלפעמים מועדף ע"י הגברים; גם העלות איתי זולה יותר - והנה עוד אלטרנטיבה. לפרטים: [email protected] המלצתי היא לעשות הרבה לפני שמוותרים, אפילו שגרושין אינם כה בעייתים כמו שחלק מהאנשים גורסים. כדאי לך שלא להתחשב בפחד מהגרושין, ולא בפחד מה זה יעשה לילדכם, אלא ביתרונות של שיקום הזוגיות. 'לא מסתדרים' במשך שנה ומשהו אינו פיקניק, אבל גם אינו טראומה כרונית וכאובה שמתמשכת שנים. תשאלי את המוסכניק, והוא יאמר שבשל כמה פלגים משומנים ושסתומים דולפים לא מחליפים מכונית. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

17/02/2017 | 13:36 | מאת: בתגובה למנהל הפורום

אולי זה משעשע , אך קצת הזוי לתת דוגמה של המוסכניק כנגד עניין של מצב בנישואין. על אותו משקל , מזכיר לי שמישהו (לא ממש חכם) דיבר אתי על "טראומה לאוטו" בעקבות תאונת דרכים :-)

קראתי שוב את תשובתי אלייך, ובעיון חוזר, אני מוצא שזה לעניין. אני קורא את ההערה שלך, שבעצם אומרת שאני לא לעניין. ועל זה נאמר: מצא לך רב... צר לי שבמקום לטפל בעניינך בחרת לטפל בי. חיפוש ברחבי האינטרנט בטח יביא לגילוי מי שיש לו/ה עיצה שלא תראה הזויה, ותהיה מועילה יותר עבורך. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

17/02/2017 | 14:43 | מאת: שוב תגובה

יוסי, אני שהגבתי כאן זו לא מי שרשמה את שאלתה בהודעה המקורית. הכוונה שלי לא שלא ענית לעניין, בכלל לא. הכוונה היתה שקצת מוגזם להסביר את עמדתך על ידי דוגמה של דברי מוסכניק לגבי החלפת מכונית כן או לא. זה הכול! ענייני נישואין הם הרבה יותר רציניים מאשר עניין של אוטו.

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה