תאי ביטא כפונקציה של הגיל

דיון מתוך פורום  פיזיולוגיה של המאמץ

28/03/2016 | 18:23 | מאת: גדי

http://www.hayadan.org.il/beta-cells-improvr-with-the-age-2703168 היי חורש, צירפתי קישור למחקר המדגים את זה שככל שאדם מתבגר היכולת התפקודית של הלבלב ותאי ביטא משתפרת, וביכולתם לעמוד במאמצים יותר גבוהים של הפרשת אינסולין אם יש צורך.. מדוע אם כן יש שכיחות גבוהה יותר במחלת הסכרת ככל שהגיל מתקדם יותר? דבר נוסף- יש אולי איזה היבטים המשתנים אצל האדם המבוגר בגלל רמת אינסולין גבוהה יותר , יכול להיות שהגברה של אינסולין תיצור חסר יחסי של סוכר / שומנים בדם? ( כיוון שכולם מופנים לתאי שריר/ תאי שומן) תודה רבה!!

לקריאה נוספת והעמקה

מחקר בהחלט מעניין עם תוצאות מפתיעות. המחקר מתאר שיפור ביכולת של תאי הביטא בלבלב ליצר אינסולין דווקא כאשר התאים זקנים יותר. היות ומדובר במחקר חדשני וראשוני, אינני יודע להסביר את התוצאות או להשליך אותן על הקליניקה של סוכרת במבוגרים. הסבר שאני יכל לחשוב עליו יכל להיות קשור לכך שרמת הפעילות הגופנית שלנו פוחתת בגיל מבוגר ולכן נדרשת רמת אינסולין גבוה יותר בכדי להכניסו לתאים. שכן תאי השריר מסוגלים לקלוט סוכר גם ללא אינסולין בזמן פעילות גופנית.

לקריאה נוספת והעמקה
03/04/2016 | 14:49 | מאת: גדי

" תאי השריר מסוגלים לקלוט סוכר גם ללא אינסולין בזמן פעילות גופנית" - הרי בעת פעילות פיזית אז סוכרים מועברים דרך זרם הדם לשרירים לשם הפקת אנרגיה, אך לא למאגר כגליקוגן כמו שאנסולין עושה? אז לא ממש הבנתי עד הסוף...

מנהל פורום פיזיולוגיה של המאמץ