מחשבות קשות ביותר
דיון מתוך פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ערב טוב ושבוע טוב!!! אני כבר משתגעת מהמחשבות שמגיעות לי לראש, חסרת כוחות!!! אני סובלת כבר שנים מחרדות ופחדים בשנים האחרונות אחריי שראיתי תוכנית כלשהי כל הזמן אני מדמיינת דמות עם סכין ואחרי שקראתי המון חומר על סכיזופרניה זה נהיה גרוע ביותר!! אתמול נכנסה לי מחשבה מטורפת לראש שאני לא מצליחה להתנתק ממנה התחלתי לדמיין שיש דמות שחותכות לי את הגוף לחתיכות וזורקת אותי אני יודעת שזה לא הגיוני ואין מי שירצה לעשות לי דבר כזה אבל אני לא מצליחה להוציא את זה מהראש אני מפחדת שזה ישתלט עליי שאחשוב שהמחשבה מציאותית ויפחד לצאת מהבית כמו הסכיזופרנים!!! אני משתגעת אני מפחדת לאבד את הדעת..
יש לציין שכל מחשבה שעולה לי אני מנסה לבדוק מאיפה היא הגיעה אולי מסרט שראיתי בעבר אולי משמיעה על מקרה כזה ובודקת באינטרנט אם זה תסמין של סכיזופרניה ומרגישה שאני עומדת לקבל התקף פסיכוטי
היי מלי, כל הפעולות שאת עושה רק משמרות את המחשבות הטורדניות, ואף מחמירות אותן. קודם כל, אי אפשר להוציא בכוח מחשבות מהראש, והניסיונות לעשות זאת רק מחמירים אותן. המחשבה ניזונה מהפחד שלך ממנה, וכאשר אינך מפחדת ממנה, את מפסיקה להזין אותה, והיא הולכת ודועכת. לכן, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא לקבל את המחשבה, לא להתנגד לה ואף לנסות לחשוב אותה באופן מכוון. כמו כן, אין ספק שחיפוש האישורים באינטרנט (שאנשים רבים משתמשים בו) מחמיר את המצב, שכן הוא בדיוק כמו "טקס". הפעולה הזו, כמו כל טקס אחר, מיועדת להרגעה מיידית של הפחד או הפחתתו, ובטווח הארוך היא גורמת נזק. זאת מאחר, שכל הרגעה מיידית מזינה את המחשבה הטורדנית, ובנוסף לכך החומר שנמצא באינטרנט הוא חלקי ביותר ובחלקו מוטעה. לאנשים שאינם אנשי מקצוע יש נטייה לפרש דברים בצורה לא נכונה, כך שפעמים רבות ניסיון ההרגעה רק יוצר בלבול, שיכול להוות פתח למחשבות נוספות. ברור לי שהרעיון של קבלת המחשבה והבאתה בכוונה הוא לא קל, וכמעט בלתי נתפס אצל חלק מהאנשים. הם חושבים, שאם הם יאפשרו למחשבה להתקיים בראש באופן חופשי, התחזית המפחידה אכן תתגשם. לכן, כדאי מאוד להיעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) על מנת לעשות זאת בצורה נכונה והדרגתית, תוך ליווי ותמיכה של איש מקצוע. (אגב, ראי תשובתי להודעה שמופיעה מספר מקומות מתחת להודעה שלך- "מחלת הרדיפה") בהצלחה! שרון לויט, MSc פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית קליניקה: טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון, כעסים ועוד אתר הבית: www.cbthaifa.com
מצב טוב. כי מי שמרגיש שהוא עומד לקבל התקף פסיכוטי הוא מודע ולכן אינו פסיכוטי. פסיכוטי באמת מתקשה לזהות את מצבו. יש לך הפרעות חשיבה. תתיעצי עם מומחה. סביר שיתנו לך רספרידל. תקחי ולאט לאט תקטעי את המעגל מחשבות. תתחילי לקרוא דברים חיוביים.
רובנו חווים מחשבות שליליות כגון: אני לא מסוגל להתמודד, משהו רע יקרה ועוד. למחשבות אלה יש נטייה להתגבר בתקופות של חוסר וודאות או חוסר שליטה, אז אנחנו רגישים וחסרי בטחון במיוחד, ולגרום לנו דחף לברוח או להימנע מהמצב המאיים. כפי ששרון המליצה לך, ישנן אפשרויות לטיפול הבעיה כמו טיפול התנהגותי קוגנטיבי -(CBT). הטיפול מתמקד בשני מישורים: טיפול קוגניטיבי זיהוי דפוסי חשיבה טורדניים ומאיימים (המשפיעים על ההתנהגות הלא רצויה) והחלפתם בדפוסי חשיבה רציונאליים ואופטימיים. טיפול התנהגותי פיתוח דפוסי התנהגות אדפטיביים, המאפשרים התמודדות יעילה מול מצבים, שנתפסו בעבר כמאיימים. הטיפול במקרים רבים הינו קצר מועד והתוצאות משפיעות לטווח הארוך. בברכה, צוות מכון CBT