חוסר אמון

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

24/02/2024 | 11:35 | מאת: סובל

היי, שרון. קשה לי לקבוע תור לרופאים, מאחר ואני חווה חוסר אמון. אני לא יודע האם הרופא, שאליו אני קובע תור, הוא מספיק מקצועי. אני לא סתם בודק, כי נתקלתי ברופאים שלא זיהו נכון בעיה רפואית שהייתה לי, לעומת רופא אחר שכן הצליח לזהות. אז אני שואל את עצמי כל פעם.. איך אני יכול לדעת שהרופא הבא שאלך אליו לא יפגע בי? זו לא שאלה ברמה טורדנית, אלא ברמה עובדתית. יש רופאים שפשוט לא מקצועיים מספיק, ואני לא יודע איך אני יכול לבחור את הרופא הנכון. למה אנשים מקבלים רישיון לרפואה, אם הם לא יודעים את העבודה? אודה לעזרתך.. מה עליי לעשות כדי למצוא רופא מקצועי? אודה לעזרתך, כי אני חסר אונים.

היי סובל, כפי שמשתמע ממה שכתבת, הבעיה היא חוסר אמון אצלך. לדעתי יש קשר ל-OCD, שכן אתה רוצה לדעת בוודאות של מאה אחוז משהו שהאדם הסביר מבין שאי אפשר לקבל בו ודאות מוחלטת, ולכן מספיק לו שהוא עושה את המקסימום בגבול הסביר. הרופאים שאתה הולך אליהם קיבלו הכשרה רפואית, שזה המקסימום בגבול הסביר שאפשר לעשות. אין לך שליטה על ההכשרה שרופאים מקבלים (ואני מניחה שלך עצמך אין רקע רפואי). כמו כן, אין טעם ללכת לאינספור רופאים, מאחר שזו פעולה שנובעת מחרדה אך אינה מרגיעה באמת. וכמובן גם אין טעם להימנע. הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא ללכת לרופא שאתה מכיר ויש לך ניסיון טוב איתו, או רופא שקיבלת עליו המלצות. מעבר לזה אין לך שליטה. כמובן גם רופאים טובים יכולים לטעות. בברכה,

01/03/2024 | 08:44 | מאת: סובל

תודה על המענה. אני מבין שרופאים קיבלו הכשרה רפואית, ועדיין נתקלתי כבר ברופאים שעשו טעויות מאוד בסיסיות, ונאלצתי ללכת לקבל חוות דעת נוספות. נכוויתי מאוד בעבר. היו רופאים שלא הצליחו לאבחן אצלי נכון בעיות מסוימות, ולכן איבדתי בהם אמון. לגבי המלצות.. גם כאן יש לי קושי. אני לא סומך אפילו על חברים או אנשים שימליצו לי על רופאים, כי גם בהם אין לי אמון. אני מניח שהקושי שלי במתן אמון נובע מהחשש העמוק שלי להיפגע פיזית או להיות נכה.. נניח אחרי ניתוח כירורגי, או ניתוח בעיניים, וכו'.. . קשה לי להיפטר מהחשש להיות נכה, כי אם אהיה נכה, ארגיש שהחיים שלי נגמרו. אני לא באמת יודע איך לבחור רופא טוב, כי אפילו לקבל המלצות זה קשה לי. מה אפשר לעשות? אני כבר מיואש.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית