מחשבות בעלות אופי מיני

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

17/11/2023 | 09:30 | מאת: אני

שלום, אני בן 36 ובחצי שנה האחרונה מתמודד עם משהו חדש שזה מחשבות בעלות אופי מיני, זה צץ לי משום מקום. שנים רבות שיש לי OCD בעיקר שקשור לסדר וארגון ודברים קטנים כאלה אבל לאחרונה זה התפשט פתאום למחשבות כאלה על דברים שחוויתי / עשיתי בגיל קטן , שאיכשהו צצו למוחי, ואני מרגיש צורך עז ״להתוודות״ עליהם לאשתי, בהתחלה הייתי אומר לה ומשתף אותה כי הרגשתי חרדה פתאום וזה היה משהו חדש בשבילי, הנושא הזה של המחשבות, וממש לא היה לי קל לספר לה והרגשתי בושה רבה. לאחר שהייתי מספר היה לי ״שקט״ חודשיים שלוש, כאילו המחשבה נפתרה, והופ צץ משהו חדש, שאני מרגיש שממש ממש לא בא לי לספר אותו וכאילו אני חי בהרגשה שאני מסתיר משהו, אני לא יודע כבר מה יותר קשה לי , עצם המחשבות שאני כל כמה זמן בודק אם הן עדיין מלוות אותי, ויש ימים שיש להם יותר משקל ויש ימים עם פחות משקל עלי, או זה שאני לא מספר / משתף אותם לאשתי.. אני מרגיש איפשהו שזה שאני לא משתף אותן זה נותן לי ״שליטה״ כי אני יודע שבטוח אם אספר יצוץ משהו חדש.. אשמח לשמוע את דעתך בעניין ואם יש לך טיפים כלשהם שיעזרו. תודה רבה.

שלום לך, הצורך שלך לספר לאשתך, והעובדה שאתה עושה זאת בסופו של דבר, היא סוג של "טקס" שקשור ב-OCD, "טקס וידוי". כלומר, אתה חולק את האחריות או את האשמה עם מישהו אחר, זה מרגיע אותך לתקופה קצרה, ולאחר מכן הצורך להתוודות על דברים שכביכול עשית או חשבת חוזר ביתר שאת. אם אתה לא משתף, אתה מרגיש כאילו אתה מסתיר סוד נורא. דרך ההתמודדות עם זה היא זהה לדרך ההתמודדות עם טקסים אחרים - לא לעשות. כלומר, לא לספר, לא "להתוודות" - ועם הזמן, הצורך לשתף חולף. שבוע טוב,

18/11/2023 | 21:54 | מאת: אני

תודה רבה על תשובתך, שתי שאלות נוספות שרציתי לאמת, רוב המידע שקראתי על מחשבות טורדניות הוא על מחשבות לא אמיתיות, לא הגיוניות וכו, ולי יש מחשבות טורדניות על אירועים אמיתיים שכן קרו בעבר, האם גם זה קיים ומוכר? ובסוף כתבת שמה שמומלץ לעשות זה להניח את המחשבות בצד , לא לשתף עד שיעלמו מעצמן, שאני יכול לומר שזה מה שאכן קורה, אבל הן חוזרות שוב לפעמים בעוצמה נמוכה לפעמים בעוצמה גבוהה יותר (עם הרגשת חרדה קטנה פה ושם) ״מחשבות עקשניות״, מה הפיתרון לעשות כשזה קורה שוב? איך שוב לא ״ליפול בפח״?

לגבי השאלה הראשונה - בהחלט כן. בעיקרון אובססיה יכולה להיות על כל דבר, מה שמבדיל אותה ממחשבה "רגילה" הוא עצם העובדה שהעיסוק הוא מוגזם, חסר פרופורציות להווה ובלתי יעיל. מה שמומלץ לעשות כאשר מחשבה חוזרת הוא להמשיך ולהתמיד. כדאי לקבל את המחשבה ולקחת בחשבון את העובדה שהיא תמיד עלולה לחזור - שכן היא באה כאשר מוטרדים ממנה ולא מעוניינים שהיא תבוא. אם תגיע למצב שלא אכפת לך שהמחשבה תבוא, ובכל מקרה אתה לא עוסק בה - היא תופיע לעיתים רחוקות, אם בכלל.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית