שלום שרון יש לי שאלה חשובה

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

17/10/2023 | 15:14 | מאת: סובלת

אני נמנעת מלשלוח הודעות וטקסים ובקשות אישור חוזרות כי זה יחמיר לי את המצב הבעיה היא שהשאלה שלי חשובה כי היא פוגעת לי בהמשך משימות שלי ובמה שבניתי עד עכשיו אני כן חוששת שאני צריכה להפסיק ללטף את הכלבות שלי כי זה עושה לי הרגשה לא נעימה אני מלטפת אותם המון הולכת לחדר ומלטפת אותן כי זה כל פעם עולה לי בראש אני רק מסתכלת עליהן עובר לי בראש דחף ללטף אותם ושליטפתי אותם באיזור הבטן שליטפתי אותן אחת הבעיות שהן מתהפכות על הבטן ואני מלטפת אותם בבטן והאיבר שלהם קרוב ואני מפחדת שאני נוגעת בו והדבר מכניס אותי לפאניקה גם שאני שוטפת ידיים עובר לי בראש שאני נוגעת בהן והחיידקים שלהם בכל מקוםוכל פעם שאני רואה אותן משתדלת לא לגעת ואז אחר כך נוגעת ושוטפת ידיים כשאני מסתכלת עליהם גם לא לעשות כלום וכשאני חושבת על ללטף אותם אז לא ללטף אותם? זה גרם לי לחיטויים שאני נמנעת ועכשיו אני צריכה להפסיק לחטאות שוב אני הסתכלתי עליה כשתליתי כביסה היה דחף עז ללטף אןתה ומפחדת שכן כי אני לא בטוחה והכביסה נגעה לי בפה וישלי פחד שהחיידקים שלה של למטה עברו לכל הדברים האם להפסיק ללטף? מה אפשר לעשות שאני מסתכלת על הכלבים ומתמלאת מצפון שאני צריכה ללטף אותם ודחף שליטפתי ונגעתי בהן ואז אני מלטפת ואז מרגישה לא טוב כל פעם שעובר מחשבה כזו ואחרת..המצב הבריאותי שלי לא טוב ואני מחכה שקצת ישתפר שאני אוכל לנסוע גם בגלל המצב הביטחוני אני יודעת שצריך טיפול רציף אבל איזה טיפ אפשרי להשאיר את זה מאחור ולהמשיך בחרדןת הקיימות שלי ולא בעוד בעיה שהתווספה? בגלל שזה מפריע להמשיך הלאה. איזה טיפ אפשרי ליישם כדי להמשיך במשימות הכלליות מאחר שיש לי בעיות והבעיה הזו שהתווספה מפריעה נורא.

היי סובלת, אני חושבת שבכל פעם תצוץ מחשבה חדשה שעלולה להפריע לך להמשיך במשימות. הטיפ הכללי למצבים כאלה הוא, שבכל פעם שזה קורה תחשבי מה הייתי אומרת לך על הסיטואציה הזו וכיצד לנהוג בה - אני מאמינה שהתשובה תגיע מייד. כך גם לגבי הסיטואציה הזו. מאחלת לך בריאות, וכמובן שיהיה רגוע ושקט מבחינה בטחונית. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

18/10/2023 | 17:27 | מאת: סובלת

פשוט לא לעשות כלום ולהמשיך רגיל כשיש מחשבה שנגעתי בה? והאם מומלץ בגלל שזה ליטוף המון כל פעם שיש מחשבה שצריך ללטף להפסיק ללטף? תודה רבה שרון.

18/10/2023 | 17:28 | מאת: סובלת

פשוט הליטוף גורם לי להתחרפן ולשטוף כלכך הרבה פעמים ואז שאני מזהמת את הכל וכל מה שאני נוגעת

הרעיון הוא לא לפעול לפי המחשבה, ללטף (או להפסיק) רק כשאת באמת רוצה ולא כשהמחשבה רוצה. להתנהג רגיל

18/10/2023 | 20:37 | מאת: סובלת

תודה שרון אין עלייך אני מודה לך לגבי מחר לא תיהיה לי ברירה אני חייבת לשטוף למרות שזה רק פעם בשבוע וזה מפחיד אותי וגורם להפרעה שהיא רוצה לגעת בדברים ולזהם כי בא טכנאי ואין אף אחד מחר חוץ ממני בבית ואי אפשר להשאיר ככה את הבית מקווה שיהיה בסדר ואמשיך במשימות עד שארגיש טוב יותר.

18/10/2023 | 22:40 | מאת: סובלת

לצערי אני כלכך בחרדה שאני מרגישה מירוב עצבים שאני כל שנייכ נוגעת בסמרטוט ומלכלכת את כל הבגדים בחדר והכל בגלל שאני הולכת לשטוף מחר לא מתוך טקס מתוך זה שאין ברירה ואני יודעת שאני צריכה להשתמש בבגדים ובדברים רגיל ולא לזרוק כלום אבל זכ מרגיש שהבגדים מלוכלכים כי ההפרעה יש לה דחף לגעת בסמרטוט ובצואה ובהכל וזה אומר שנגעתי בבגדים אחרי שנגעתי בסמרטוט מזוהם בדם שתן וצואה

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית