זה מחשבות טורדניות. אז למה צריך לתת להן במה?

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

02/10/2023 | 02:03 | מאת: שירה

היי, בת 19 מתמודדת עם הפרעות שונות. יש לי מחשבות טורדניות, אין לי שם אחר לקרוא למחשבות שעולות לי שוב ושוב, ומייסרות אותי. הרצון שלי הוא להתעלם מהן, אני מרגישה שזה הכי נכון. הבעיה היא שאני נותנת להן לעבור והבנתי שזה גורם לי לפיצוץ רגשות אח"כ, כאילו אם אני לא משתפת, ונמנעת מהן (במיוחד בטיפול) אז אני כועסת יותר ומלאה רגשית. מצדי, אני מרגישה שהן "סתם" טורדניות, והרי טורדני הוא לא אמת אלא ספק מדומה ולא פרופורציונלי, נכון שעדיין הן עולות לי שוב ושוב ומייסרות אותי לא רק ברמת המחשבה אלא ברמת הרגש (מיד זה עובר לי לרבדים עמוקים של החיים) השאלה שלי היא מתי כן יש צורך להתייחס למחשבות האלו? ולמה זה עוזר? זה לא סתם לתת תוקף לחרדה ואובססיביות? אשמח לתשובה. תודה. אציין שאלו מחשבות סביב נושא ספציפי כמובן וזה יותר בכיוון של מחשבה על העבר ומה אני עושה עם זה.

02/10/2023 | 12:56 | מאת: שירה

הייתי רוצה להוסיף שאני יכולה לבכות מהמחשבות, ואפילו לשרוט את עצמי, אבל גם יש לי תחושה של רצון כזה שזה יקרה וסוג של הקלה מעצם המחשבות.

היי שירה, אני לא יודעת בדיוק באילו מחשבות מדובר, אבל ייתכן שמה שאת מגדירה כמחשבות טורדניות או אובססיביות אינן באמת כאלה, אלא פשוט נושא שמעסיק אותך רבות. למחשבות טורדניות יש אופי מאוד ספציפי. בכל מקרה, בלתי אפשרי לטפל במחשבות או להתייחס אליהן בכלל אם את לא מעלה אותן לפחות פעם אחת בטיפול. המשמעות של "לתת להן במה" היא לדבר עליהן שוב ושוב, בצורה חסרת תכלית או באופן טקסי. חג שמח, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית