אובססיות ודחפים בתחום המיני

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

11/09/2023 | 16:05 | מאת: אבי

אני סובל מפוסט טראומה עקב פגיעה מינית ממושכת שחוויתי בילדותי, יש לי אובססיות בתחום המיני, מחשבות שאינן נגמרות אף פעם, אני צורך שעות באופן אובססיבי ובלתי נשלט סרטי פורנו, וכד', האם לדעתך ייתכן שכל האובססיות שלי נוצרו רק מהטראומה או שיש גם קשר ישיר וגנטי ביני לבין האובססיות הללו., תודה.

12/09/2023 | 09:50 | מאת: אבי

רק להסביר את עצמי, האובססיות שלי קשורות לצורך לשחזר את האירוע של הטראומה באופן שונה, כל תקופה אני מייצר לעצמי צורה אחרת שבו אני כאילו מתחבר שוב למה שחוויתי בילדותי, כשהייתי ילד היו לי מחשבות טורדניות על הרצון להיפגע שנית ע"י מישהו אחר כדי שיקל עלי האת החוויה הטראומטית שחוויתי, אח"כ פיתחתי רצון להיפגע דווקא ע"י אישה, אח"כ הייתי באובססיה למצוא אישה שתנסה לפתות אותי, כל תקופה עם שגעון אחר, אני מרגיש שהאובססיות קשורות מאד לטראומה שחוויתי, אבל מצד שני יש לי עוד כל מיני טקסים כפייתיים, כמו ניקוי או ניעור הבגד שלי מלכלוך כביכול, כל כמה דקות, בילדות שלי הייתי בודק אחרי כניסה לשירותים אלף פעם אם הוא נעול, ייתכן שהוא גם קשור לטראומה המיני, השאלה שלי הוא, האם ניתן לייחס את כל הכפייתיות שלי לטראומה שחוויתי בגיל מאד צעיר (גיל 7) או שזה לא קשור, וזה רק מתבטא דרך הטראומה, חשוב לי לדעת זאת גם בגלל שאני מטופל כעת בטיפול ארוך ודינאמי בחוויית הטראומה, ואני רוצה לקוות שאחרי הטיפול האוסידי יעזוב אותי, וגם בגלל שאני מאד רוצה להאשים את מי שפגע בי בכל הכפייתיות שלי ולא לייחס את זה לעצמי, תודה רבה.

שלום לך, אתה למעשה מתאר כאן שתי בעיות שונות (ואולי שלוש, כי לא בטוח שההתמכרות לפורנו קשורה לאובססיות - אלא אם כן היא חלק מטקסי ההרגעה). ככל הנראה, אתה סובל מ-OCD גם בלי קשר לטראומה. אנשים שעברו טראומה לאו דווקא מפתחים OCD, ואנשים שסובלים מ-OCD לא עברו טראומה (ברובם הגדול). לדעתי, ה-OCD פשוט "התלבש" על התכנים של הטראומה, אך יכול בהחלט להיות קיים גם כלפי נושאים אחרים. אם לא היית עובר את הטראומה, כנראה שנושאים אחרים היו דומיננטיים יותר בתוך האובססיה. אני לא חושבת שהטיפול בטראומה יעלים את האובססיות, ויש סיכוי שהעיסוק הבלתי פוסק בזה אפילו יחמיר אותן. טיפול ב-OCD צריך להיות ממוקד ב-OCD באופן חד משמעי, אחרת האובססיות פשוט נשארות שם, ולפעמים מחליפות תכנים מדי פעם. גם אם ה-OCD לא נגרם על ידי מישהו אחר, אין זה אומר שאתה אשם במצב שלך, שכן בכל מקרה הוא לא התפתח בשליטתך. אבל אתה בהחלט יכול לעבוד בכיוונים נכונים שיוציאו אותך מהמצב הזה. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית