שלום אני חדשה כאן בפורום

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

16/08/2023 | 21:16 | מאת: יובל

התחלתי טיפול cbt לפני חודש ויש לי שאלה אני באמת עובדת לפי טיפול מסוים של הפחתת טקסים אבל יכול להיות שיש טקס שאני עושה ולא ידעתי שהוא טקס בעצם כשעוברת לי מחשבה טורדנית אני אומרת אני לא מתעסקת בזה עכשיו כדי להרגיע את עצמי האם זה בסדר? דבר שני, כשיש לי מחשבה נגיד טורדנית שלא באלי לחשוב אותה אני טיפה מכווצת בגוף קצת מלחיץ ולפעמים זה מרגיש שאני עןצרת אותה או אם אני מרגישה מצפון על משהו אני אומרת זה לא בעיה שלי אל תדאגי יהיה בסדר עשי ככה וככה אהה לא עשית את זה את לא תגעי בככה וככה את לא תחשבי ככה וככה כשיש לי מחשבנ פשוט לא להגיד לה כלום? כי אני אמורה כבר להירגע אולי הדבר הזה גם מה שחוסם בעצם?

16/08/2023 | 21:17 | מאת: יובל

כל פעם שבאה מחשבה אני אומרת לעצמי אני לא מתעסקת בזה לא מתייחסת לזה ולפעמים אומרת בסדר עשיתי לפעמים לא עשיתי זה נסיונות הרגעה? וזה מה שמונע ממני ?

16/08/2023 | 21:29 | מאת: יובל

המטפל אומר לי לחיות עם המחשבה ולהגיד שאת לא מתייחסת אבל זה גם נראלי ניסיון הרגעה לא? כי אני עצורה כשעוברת מחשבה ומנסה להרגיע ולהגיד דברים בראש מרגיעים

היי יובל, פעמים רבות במהלך טיפול אני נתקלת בסיטואציה שבה משפטים מחזקים שהמטופל יכול לומר לעצמו הופכים למעשה לדיבור (פנימי) טקסי. ברגע שאת מזהה שזה טקס, כמובן כדאי לעצור אותו בהקדם האפשרי, ואם יש לך נטייה לדיבור פנימי טקסי, אז עדיף לא לענות למחשבות בכלל. שבוע טוב, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

19/08/2023 | 20:25 | מאת: יובל

תודה רבה על תשובתך קודם כל ממש תודה ועזרת לי.. פשוט רציתי ממש תשובות אצל המטפל שלי מה קורה לי כשיש מחשבה טורדנית אז הוא אומר כשיש לך ספק תחיי איתו ותגידי לעצמך שאת חיה ולא מתעסקת עם מה שקרה באותו הרגע הבעיה היא שלדעתי זה גם סוג של טקס כי כשאני שוטפץ ידיים או משהו אני אומרת אני חיה עם הספק או איזשהו דיבור פנימי עדיף כשיש מחשבות לא להגיד כלום בראש בין עם אני שוטפת ידיים או כל דבר אחר? כי זה מאוד קשה לשטוף ידיים ואז באנ מחשבה.. ואת לא מכינה את עצמך.

היי יובל, בדיוק כפי שאמרתי - לא לענות בכלל ולא לנהל עם המחשבה שום שיח.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית