שלום דוקטור שרון לויט

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

12/07/2023 | 15:06 | מאת: ליאת

ראיתי שכתבת לרועי תשובה מתחתיי תשובה יפה שאולי תוכל לעזור גם לי אני ממש התחרפנתי לאחרונה אני נמצאת בטיפול אבל עדיין לא בהטבה וקשה מאוד הפחד הכי גדול שלי זה לגעת בצואה של הכלבים שלי כל הזמן אני מנקה את הצואה מהגשר ושופכת מים והכלבים ממשיכים וממשיכים וזה לא נפסק וכל פעם יש את הפחד של הלגעת בצואה כי אני בכל זאת כן מנקה עכשיו הגינה שלנו מלאה אולי מיליון כאלה אתמול עבר לי מחשבה שממש נפלתי על הצואה מירוב שאני חושבת על זה ולכלכתי את עצמי ואת השקיות בגדים שהיה לי ביד שכולם מלוכלכים ובגלל שמדובר בצואה יבשה חלק אז אי אפשר לראות לכלוך ולכן זה מתסכל וכולי צואה וזה מחשבה שלא עוברת מראשי על לגעת בצואה ושנפלתי על הצואה והכל מרגיש כלכך אמיתי ויש לי כביסה בחדר שאלף פעם כובסה ויש לי את הפחד הזה שממש אחרי זה נגעתי בכביסה ולא יודעת אם לכבס שוב אני ממש מתחרפנת מזה האם כל פעם שעוברת לי מחשבה כזו להגיד לא אעשה כמו שכתבת לרועי למטה? לא יודעת אם להשתמש בבגדים או לכבס אני מזה משתדלת לא לגעת בהם אבל אוי אם נגעתי בהם אז הכל מזוהם אני באמת לא מצליחה לזכור אם נגעתי בהם יש לי פאק בזיכרון??

היי ליאת, אם תשימי לב, לא כתבתי להגיד "לא אעשה" - כי גם זה סוג של טקס. הכוונה היא פשוט לא לעשות את הטקס פיזית. לא צריך ולא מומלץ לומר כלום בראש. הדחף כנראה עדיין יהיה שם למשך תקופה, וכך גם הספק. כדאי שתכיני את עצמך לכך ותקבלי את הדחף, בלי לנסות להסיר את הספק ולהוציא את המחשבות מהראש כל הזמן. זאת כנראה הטעות שלך, וזו הסיבה שאת עדיין לא חשה הקלה - לדעתי. הקלה הולכת יד ביד עם קבלה. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

12/07/2023 | 23:44 | מאת: ליאת

תודה רבה לך שרון אני מודה לך כל פעם שיעבור לי מחשבה שנפלתי על הצואה ובאלי לעשות זאת או לגעת בצואה אני אקבל את המחשבה ולא אתנגד לה כמה שזה מרגיש אמיתי אבל לגבי הבגדים מומלץ לכבס שוב ? כי אם זה מרגיש לי שאחרי שנפלתי על צואה ונגעתי וזה מרגיש בטוח כמעט כי אולי ההפרעה ממש גרמה לי לעשות זאת האם מומלץ? או שעדיף להימנע מלכבס שנית אני כל שניה שואלת את עצמי אם לכבס או נגעתי בכביסה.

לכבס שוב זה בדיוק כמו לשטוף ידיים או כמו לעשות כל טקס אחר... כמובן שמומלץ להימנע מכך, אחרת לא באמת עזרת לעצמך.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית