Ocd בטיפול אבל מרגישה קשה

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

17/06/2023 | 22:44 | מאת: ליאת

אני עדיין בטיפול לוקחת תרופות אבל מרגישה שיש לי עדיין חרדה גבוהה וסטרס ישלי כלביפ בבית שכל הזמן עושים שתן וצואה בחוץ אני חיה אצל ההורים אז לצערי זה מאוד מורכב התפתח לי אוסידי לאחרונה לא נולדתי איתו בעקבות משהו ולכן כל לכלוך מפריע לי ולכן הבית שלי מאוד מאתגר כי יש בו כלבים שמשתינים בהמון מקומות ואז אני מתחילה להשתגע וכל שתן וצואה אני חושבת שנגעתי בזה וישלי דחף כשאני רואה שתן אני גורפת אותו אפילו רק את המשבצת של השתן ואם זה בגשר בחוץ אז אני גורפת את כל הצואה לצד או את השתן לצד וזה לוקח ממני הרבה אנרגיות כי תמיד הם משתינים ועושים צואה ובגלל שאני מתעסקת לפעמים עם הלכלוך מירוב שמפריע ונוגעת ואז שוטפת ידיים תמיד יש את החרדה שנוגעת שוב ושוב ושוב כל פעם שאני נכנסת לחדר אני אומרת הנה נגעתי בצואה ובשתן בחוץ כל מקום שאני הולכת בבית נגעתי בצואה ובשתן נגעתי בצואה ובשתן מה עןשים איך להתעלם מזה?? אני ממש בסטרס.. אני מנקה את הדברים האישיןם שלי המון..

17/06/2023 | 22:50 | מאת: המשך לשאלתי

אם אני במקלחת נגעתי בצואה ובשתן ויש דחף אם אני בחדר נגעתי בצואה ובשתן ואז כל החפצים יזדהמו מה לעשות עם זה?

היי ליאת, אני מבינה שהחרדה היא מאוד קשה וכך גם הטקסים, אבל ככל שתעשי אותם יותר, כך החרדה תגבר, וכן ה"דחף" לגעת במשטחים המזוהמים. הדרך הכי טובה להתמודד עם הבעיה היא לעשות מה ש"האדם הסביר" היה עושה - כלומר, אם יש שתן וצואה אמיתיים, הוא היה מנקה אותם, שוטף את הרצפה ולאחר מכן שוטף ידיים פעם אחת ושוכח מזה. אנשים רבים מגדלים בעלי חיים, ומתנהגים כך. ככל שתנהגי כך, תתרגלי לעשות זאת והחרדה תפחת. כמובן שאם את מטופלת תרופתית בלבד, מומלץ לשלב טיפול CBT. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

20/06/2023 | 12:02 | מאת: ליאת

שמתי לב שאני מנקה את הצואה והשתן לצערי אני לא מצליחה להרפות והחרדה עולה ועולה אז זה יהיה בסדר שלא אנקה ופשוט אנסה להתעלם? כי אם אנקה לא אצליח זה מאוד מורכב אז אני רק מזיזה את הצואה לצד עם המגב וזה פחד אימים פשוט אנסה לא לדרוך מקווה שלא הזדהם מזה איך אפשר לא להסתכל על זה ולחשוב שנגעתי? זה מחרפן כל פעם שאני עושה משהו ישלי פחד שנגעתי בזה.

אני חושבת שהתנהגות "רגילה" לגמרי פירושה לנקות, כפי שכל אדם היה עושה - זה גם יותר בריא. בסופו של דבר, את פוחדת מהזיהום, אך בעצם העובדה שאת משאירה את הלכלוך את מגבירה את הסיכוי למחלות שונות שעלולות לנבוע מתנאים תברואתיים ירודים.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית