אבחנה של ocd והשלילה

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

29/05/2023 | 17:19 | מאת: עדנה222

שלום, לפני המון שנים אובחנתי עם ocd על ידי פסיכיאטר וידעתי שזה מה שיש לי. עברתי טיפול CBT ואני יודעת להתמודד עם זה למרות שקשה. פתאום באה המחשבה שאובחנתי לא נכון ושאני לא נורמלית. עכשיו קשה לי להתמודד עם זה כי אני אומרת שזה אוסידי והמחשבה וההרגשה היא שזה לא אוסידי. מה עושים במקרה כזה?

היי עדנה, מה שאת מתארת זו עוד מחשבה טורדנית, שהיא בבחינת "מחשבה על מחשבה". כמעט כל הסובלים מ-OCD תוהים לעצמם בשלב מסוים אם זה באמת OCD או שמא הספקות שלהם "אמיתיים", או שהם סובלים מהפרעה אחרת. הדבר הנכון לעשות הוא להתייחס לכך כאל עוד מחשבה (טורדנית או לא טורדנית, זה לא משנה - מחשבה היא מחשבה), ולהמשיך בחיים כרגיל מבלי לייחס לזה חשיבות. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

30/05/2023 | 07:52 | מאת: עדנה222

תודה על המענה. העניין הוא שאם אני חושבת שזה לא אוסידי אז כאשר באות מחשבות אחרות שמפחידות אותי ואני מקובעת שזה לא אוסידי אז אין לי איך להילחם. תמיד הייתי אומרת זה אוסידי ומתעלמת.

אני חושבת שנתת לעצמך סוג של "אישור". אין צורך באישור הזה, אפשר להתעלם מכל מחשבה (או יותר נכון, לתת לה להיות ולא לתת לה יחס מיוחד), זה לא משנה אם את מסווגת אותה כ-OCD. כל מחשבה היא שוות ערך לאחרת.

01/06/2023 | 09:41 | מאת: עדנה222

כן, אבל ההתנגדות הפנימית שבאה בעקבות המחשבה וחוסר רצון כאילו לקבל שזה ocd ( מה שאומר שאני כמו המשוגעים שלא מקבלים את האבחנה שלהם) גם זה ocd? רק תגידי לי כן או לא.

אין טעם לשאול על כל דבר אם זה OCD או לא, זו בקשת אישור, וגם זה סוג של "טקס". מחשבה היא מחשבה - כדאי להסתפק בזה.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית