ישלי אוסידי מאוד חמור בהמון מצבים

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

29/05/2023 | 01:57 | מאת: שלום אוסידי חמור

ישלי אוסידי מאוד חמור בהמון מצבים אבל לרוב שאני ברחוב אם את מכירה אוסידי במצב של כשמסתכלים על דברים מזוהמים שמפחדים מהם מתרחש לי קונפליקט גם אפילו אם אני מתקלחת ויש נגיד דברים מזוהמים לידי יש לי דחף לגעת בהם כל המקלחת יכול להיות שכן נוגעת לא בטוחה אבל ההפרעה ממש רוצה שאגע בזה ואפילו אם אני מתלבשת לאחר המקלחת ישלי פחדים בראש שעשיתי משהו לא בסדר שנגעתי במשהו ואז אני לא בטוחה ואז אני לא בטוחה עם נגעתי גם כשאני הולכת ברחוב ויש דברים מזוהמים ברצפה גם דברים של חיות כגון צואה אני מרגישה דחף לגעת ומפחדת שנגעתי בזה יש משהו שניתן לעשות? כמובן שאי אפשר לשנות את זה מהר אבל מה ניתן לעשות במצב כזה כדי להפחית? שכל פעם שאסתכל על צואה או שתן לא ארצה לגעת בזה ?

29/05/2023 | 02:00 | מאת: תשובת המשך

כל פעם שאני מסתכלת על משהו מזוהם ישלי דחף לגעת להעיף אותו ממני זה עושה לי רע ומציק לי באותו רגע הבעיה היא שכשאני אפילו בשירותיל ציבוריים או ליד פח מרגישה שנגעתי בפח או בכל דבר שמסתכלת יש את הדחף לגעת.

שלום לך, הדרך היחידה להתמודד בצורה נכונה עם הדחף הזה היא "לזרום" איתו, כלומר לא להתנגד לו בכוח, אלא לומר לעצמך ש"נגעתי וזהו" - או לחיות עם הספק: "אני לא יודעת אם נגעתי או לא, ולא מתעסקת בזה". כמובן, לא לבצע אחר כך פעולות של שטיפת ידיים "ליתר ביטחון". עם הזמן, המחשבות הללו יפחתו - כמובן אם תתמידי בכך. מצד שני, אם תנסי כל הזמן לפתור את השאלה האם נגעת או לא, ולעשות פעולות מרגיעות כמו שטיפת ידיים, הפחד/דחף רק יילך ויזין את עצמו, ויגדל בפעמים הבאות. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית