מחשבות טורדניות hocd?

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

27/06/2022 | 22:31 | מאת: אנונימית

היי ראיתי כמה תשובות ושאלות בנושא hocd מרגישה מאוד שיש לי הרבה מהתסמינים, בקצרה, כל חיי נמשכתי לגברים לאחרונה החלו מחשבות האם את לסבית? האם בהכחשה? וכו השאלה* האם התסמין הנוסף הוא * ממש לחשוב שאני כזו? ולהגיד ״כן בטח הדחקתי ואני לסבית״ בקיצור האם זה ממש יכול להרגיש ממשי שאתה כזה ״וכן אני כזה זה כיף לי זה טוב לי״?

היי אנונימית, מחשבות טורדניות מרגישות, לעתים קרובות, אמיתיות. אם הדבר לא היה כך, האדם הסובל מהן היה מפסיק לפחד מהן. אפשר לומר שהתחושה הזו נועדה לגרום לך לפחד. זה נכון לגבי כל מחשבה טורדנית שהיא, גם לגבי מחשבה על נטייה מינית. בדרך כלל זה לא מלווה במחשבה שזה "טוב וכיף", אלא לא רצוי ומפחיד. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

01/07/2022 | 18:26 | מאת: אנונימית

הכוונה שתמיד אהבתי גברים התסמין הנוסף לhocd הקושי כרגע הוא שהפחד הוא קושי להתאהב וקושי במערכת יחסים עם מישהו? והאם התסמין הנוסף הוא שמי שסובל מhocd יכול לחשוב שהוא כזה למרות שהוא לא? ממש יכול בסופו של דבר לחשוב שהדבר הנכון הוא להשלים עם הנטייה שתגרום לו להרגיש יותר טוב למרות שהוא לא כזה ? תודה

בוודאי שהמחשבות נראות אמיתיות, אחרת ה-OCD לא היה קיים יותר (כי היית מבינה שזה לא אמיתי, וזה לא היה מפחיד אותך יותר). זה לא בדיוק "להשלים עם הנטייה", אלא להשלים עם אי הוודאות - שאת לא יודעת אם את כזאת או לא. להסכים לחיות עם ה"אולי".

12/07/2022 | 21:22 | מאת: נועה

היי שרון , כתבת ״מחשבות טורדניות מרגישות, לעיתים קרובות, אמיתיות. אם הדבר לא היה כך, האדם הסובל מהן היה מפסיק לפחד מהן. אפשר לומר שהתחושה הזו נועדה לגרום לך לפחד. זה נכון לגבי כל מחשבה טורדנית שהיא״ מה כוונתך לאם הדבר לא היה כך האדם שסובל מהן היה מפסיק לפחד? הכוונה שמה שאתה חושב זה נכון ואתה ב״הכחשה״ בנושא הנטייה? או הכוונה למחשבות טורדניות שזו ״אשליה״ ואיננו סובלים מהכחשה?

12/07/2022 | 22:58 | מאת: אנונימית

אגב גם התסמינים הם כמו לשים לה יתר* ל: מה אני כותבת שלא יצא כך שאצתייר כ.. או שרה שיר אפילו שלא אצתייר כ .. יכול להוות חלק מהתסמינים?

כן, בוודאי. ואין טעם לשאול לגבי כל סימפטום וסימפטום - אלה שאלות אישור (טקסים בפני עצמם)

היי נועה, הכוונה היא שאם היית יודעת שזה OCD, לא היית פוחדת מהמחשבות - ולפיכך הן היו נעלמות (כי הן לא מפחידות יותר). המחשבות חוזרות על עצמן שוב ושוב רק כי האדם הסובל פוחד מהן.

12/07/2022 | 23:37 | מאת: נועה

תודה שרון! עזרת מאוד! מציק לי שאני משתמשת ״באישורים״ איזה טיפול טוב לhocd? ואיך אדע אם אני באמת סובלת מזה או שאני בעלת נטייה? (מה שנראה לי שאני סובלת מhocd לגמרי)

הטיפול המומלץ הוא טיפול CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי). את אף פעם לא יודעת "באמת" אם זה OCD או לא (כך לגבי כל סוג של OCD), מאחר שתמיד יש ספק. זה מאפיין מרכזי של ה-OCD. הרעיון הוא לקבל את הספק ולחיות איתו, לא לנסות להסיר אותו.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית