ocd מחשבתי פחד מביקורת ושיפוט

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

12/04/2021 | 23:32 | מאת: מנחם שלף

היי שרון המון המון שנים סןבל מאוסידי קליל בדיקות דלתות גז תנור מזגן כל מיניי בדיקות חוזרות..אני בנאדם עובד ובחיים לא הייתי בדיכאון אוהב את החיים וטוב לי חוץ מאובססיה קשה נוספת שנכנסה לחיי.. לפני 4 שנים חברה שלי אמרה לי שיש לי מבטים רצחנים בעיניים מאז אני כל הזמן פוחד להסתכל לאנשים בעיניים וחושב שאולי משהו לא בסדר במבט שלי ואני פותח את העיניים בצורה מוגזמת..יום כיפור האחרון באתי להורי ושמעתי את אבא שלי אומר לאימי בלחש(הוא פותח את העיניים שלו כמו לטאה)תחשבי שכמה שנים אני פוחד מזה ופתאום אני שומע מאבא שלי שבאמת העיניים שלי נפתחות..בנוסף גם פעם ברמזור מישהי צעקה לי תפתח עוד יותר את העיניים..מה לעשות שרון תעזרי לי..הכלי היחיד שלי הוא לשים פס וזה אני כרגע מי שלא טוב לו שיחפש אותי בסיבוב..שרון אני לא רוצה את האובססיה הזאת שלצערי אני כנראה נראה ככה עם העיניים לפעמים..או שאני טועההה מה דעתך?

היי מנחם, אם אכן מדובר במראה ה"טבעי" שלך, כלומר משהו שאתה לא יכול לשנות, הייתי מציעה להניח לזה, שכן העיסוק לא יועיל. אני בטוחה שיש בך הרבה דברים טובים ושאנשים רבים רוצים בקרבתך, ולכן כדאי להתמקד בזה. עם זאת, אם מדובר בתנועה שאתה עושה בכוונה (משהו כמו "טיק" של פתיחת העיניים), אפשר להיות מודע לתנועה הזו ולהשתדל להפסיק אותה. שבוע טוב, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

17/04/2021 | 23:21 | מאת: מנחם שלף

אני לא הייתי ככה ואני חושב שזה קורה לפעמים בגלל שאני חושב וחרד מזה אז זה קורה..אני גם חושב שכל אחד רואה אותי וחושב אחרת עלי ..אני רוצה לחזור לעצמי בלי לפחד מזה כי קשה לדעת מה באמת כל אחד חושב עלינו השאלה איך אני יוצא מזה?

אני חושבת שאם תהיה עסוק פחות במה שחושבים עליך, לא תשים לב לזה ולא תרגיש צורך לעשות את התנועה הזו. לכן, צריך לעבוד על הפחתת החשיבות של דעתם של אחרים בעיניך.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית