בדידות וריקנות

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

23/03/2021 | 01:04 | מאת: סובל

היי, שרון. אני מרגיש בודד, ריקני, חוסר משמעות בחיים. אין דרך לתאר את הסבל הנורא שאני עובר, ובמיוחד בתקופת הקורונה שקשה להכיר מישהי. גם לפני הקורונה, הייתי במסגרות של ריקודים, בריכה, עבודה, ולמרות הכל אני הרגשתי ריק ובודד. אני מרגיש שהדרך היחידה שבה אוכל להרגיש מלא זה להכיר מישהי ולשתף אותה בכל החוויות שאני עובר, אבל לצערי בתקופה הזו קשה להכיר, ובנוסף לכך שאני מאוד בררן. האם יש לך עיצה על מנת שאצא מהבדידות והריקנות שגורמת לי יום יום להתכתב עם בנות רק דרך אתרי אינטרנט, שגם זה חסר משמעות? אודה לך מאוד, כי אני מרגיש כבר גמור ומיואש לגמרי.

שלום לך, קודם כל, אפשר לומר שתקופת הסגר נגמרה, ובהחלט אפשרי לצאת ולפגוש אנשים ב"עולם האמיתי" מחוץ לרשת. בנוסף, לדעתי לא כדאי ולא בריא לתלות את הפתרון לבדידות שלך רק בזוגיות, שכן אפשר ורצוי גם להכיר חברים במסגרות שונות, וגם אותם אפשר לשתף במחשבות וברגשות שלך. אם היו לך קשרים עם חברים בעבר, אפשר לחזור ולחדש אותם, בייחוד בתקופה הזו שבה כבר אפשר להיפגש. מומלץ גם להצטרף לחוגים או מסגרות שיותר מאפשרות אינטראקציה עם אנשים. קל יותר ליצור זוגיות כשהעולם שלך מלא בתוכן ובחברים, ובמקרה כזה בת הזוג מצטרפת לעולם העשיר שלך ואינה אחראית בלעדית למלא אותו (מה שיכול גם ליצור תלות). חג שמח, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

25/03/2021 | 09:03 | מאת: סובל

היי, שרון. אני מרגיש שאני לא באמת אצליח למצוא מסגרות שונות שמתאימות לצרכים שלי, וגם לא אמצא באמת חברים לנפש על מנת שאוכל לחלוק איתם את מכאוביי וחוויותי האישיות. יש בי חוסר אמונה שבחיים האלה כל מה שרוצים, לא באמת מקבלים, ולכן אני חי במין סוג של גיהינום. המציאות היא נגד רצוני, אז מה הסיכוי שאמצא את החברים או בת הזוג שאני באמת רוצה? אני למדתי על בשרי, שבעולם הזה לא משיגים באמת מה שרוצים, אז אני כבר על סף ייאוש וחוסר תקווה לצערי. אני אפילו לא יודע מדוע אני כותב לך את זה, כי אני מרגיש שזה גם חסר טעם.

היי סובל, מה שאתה מתאר הן למעשה רק מחשבות שלך, זו לא בהכרח המציאות. אף אחד לא יכול באמת לנבא את העתיד, ואם לא מנסים - ברור שזה לא מצליח. אם מנסים, יש לפחות סיכוי מסוים. אפשר לעבוד רק עם המסגרות והאנשים שיש, לא עם אלה שאין. ולדעתי כל מי שחי בעולם הזה, יכול לפחות לנסות את מה שיש. גם אנשים שלא מרגישים עצמם שייכים לשום מקום.

26/03/2021 | 14:49 | מאת: סובל

היי, שרון. אני באמת מרגיש שגם אם איכנס למסגרת, הדבר נעשה בכוח, ולא מתוך רצון אמיתי. אני לא באמת מאמין במסגרת, ובקשרים עם אנשים, לצערי הרב. אני חושב שכל הקשר האנושי הוא רק מין דרך לספק את הרצון העצמי שלי, כדי לברוח מהבעיות שלי. זה כמו ילד שמחפש מקום מפלט אצל אמא שלו, אבל מתישהו האמא תנטוש אותו. כך זה גם עם אנשים מבחינתי, שברגע אמת האנשים נוטשים גם אם בכוונה וגם אם לא. וגם עם בנות, מתישהו הזוגיות נעלמת, אז בשביל מה להיכנס לכל זה? נכון שיש זוגות שנשארים, אבל האמת שמתישהו גם אצלם האהבה נעלמת, והם ירצו לחפש אהבה חדשה, גם אם לא יצהירו על כך. בקיצור, אני מרגיש גם אם אנסה כפי שאת אומרת, אני לא באמת רוצה את זה, כי הקשר האנושי עושה לי רע. לכן, אני בפרשת דרכים..

היי סובל, אני חושבת שהפחד מנטישה (או כפי שכתבתי לך בעבר - סכמת נטישה) הוא נושא מרכזי וראוי להתמקד בו בטיפול. אפשרי בהחלט "לפצח" את הסכמה הזו ולנהל חיים שכוללים יותר מגע אנושי. חג שמח, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

02/04/2021 | 18:51 | מאת: סובל

היי, שרון. אני לא יודע האם זה פחד מנטישה, כמו שזה פחד מהתקשרות למישהי, שעלול לגרום לי לחשוב עליה הרבה, בידיעה שהיא או אני לא רוצים זוגיות, ואז חוסר תקשורת מוביל אותי לחשוב עליה. לכן, אני נמנע מראש מקשר אנושי, כי אני יודע שאני איקשר לבחורה, ואז אני אסבול בהמשך כאשר יהיו ניתוקים בקשר. אני לא מצליח להבין איך זוגות שאוהבים ונפרדים יכולים להפסיק להיות בקשר לגמרי אם עדיין יש ביניהם אהבה. הצורך שלי בהתקשרות כל כך חזק, שהוא גם מונע ממני להיכנס לקשר בגלל הנזקים שייגרמו לי מאובדן הקשר. הבעיה בטיפול שגם שם יש קשר מול מטפלת נניח, ואז זה יוצר בעיה בתהליך הטיפולי מאחר וזו הסכמה שממנה אני סובל.

היי סובל, מה שאתה מתאר עונה בדיוק על הפחד מנטישה. הימנעות מקשר היא אחת מצורות הביטוי של פחד זה. צורות אחרות שבהן זה יכול להתבטא הן, למשל: עזיבת אנשים לפני שיעזבו אותך, או היצמדות לאנשים כדי שלא יעזבו אותך. מטפל מנוסה שמודע לסכמת הנטישה יידע גם לעבוד איתה בצורה נכונה, ולעקוף את המכשול בעזרת כלים טיפוליים. בנוסף, אם אתה יודע שקשר עם מטפלת יכול לעורר את הסכמה בצורה חזקה יותר, אולי כדאי לשקול בחירה במטפל גבר. שבוע טוב, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית