האם זה הפרעה כפייתית?

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

13/03/2021 | 21:49 | מאת: מורס

מעניין אותי לדעת מה קורה אתי (לא פניתי לפסיכיאטר בנושא משום שמה שקורה אתי נראה די טיפשי). כבר כשנתיים בערך: 1. אני מוחק כמה פעמים ביום את יומן השיחות בפלאפון, את הודעות הסמס, את הודעות הווטסאפ והפייסבוק, מוחק כל אימייל שמגיע אליי לתיבה. וגולש במצב של גלישה אנונימית כדי שלא אצטרך לנקות את היסטורית הגלישה. 2. אני עושה ניקוי מספר פעמים ביום לפלאפון שלי מקבצי זבל, מידע שהצטבר וכו' באופן די אובססיבי. 3. מחקתי את קיר הפייסבוק שלי, מחקתי את כל התגובות שכתבתי לאנשים והסרתי את כל הלייקים ואני די חושש לחזור לתפקד במדיה החברתית (לא עקב פרנויה או משהו כזה, אלא שוב - הצורך בניקיון). אצטיין שאם לא אעשה את זה ברור לי שלא יקרה דבר רע וכו'. מה זה? ואיך לטפל בזה באופן עצמאי?

16/03/2021 | 14:49 | מאת: אנונימית

היי! אמנם אינני אשת מקצוע, אך בתור אחת שחווה זה נשמע לגמרי כמו ocd. הסדר והארגון אותו אתה מנסה לייצר בחייך מחזירים לך את השליטה והארגון המחשבתי. יש שיטות טיפול מדהימות שעוזרות. מאחלת לך מלא הצלחה!

היי מורס, ההתנהגויות שאתה מתאר בהחלט נשמעות כפייתיות. גם אם אין מחשבה ברורה שעומדת מאחוריהן ש"משהו רע יקרה", כנראה שהמחשבה לא לקיים אותן מעוררת אי נוחות, ו/או מחשבה כללית שמשהו ישתבש. הדרך לפתור את הבעיה היא קודם כל להבין שחייבים להפסיק אותן, ואז לעשות זאת בבת אחת או באופן הדרגתי. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית