תקיעת מחשבות בנוגע לחשיפה
דיון מתוך פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני הבנתי שהדרך הכי יעילה לטיפול בOCD היא באמצעות היחשפות לפחד, הפחד שלי הוא שאחרי שאיחשף לפחד המחשבות הטורדניות לא יפסקו וימשיכו להטריד אותי ולתת לי הרגשה רעה של "מלוכלך". מה ניתן לעשות? ובכלל מה ניתן לעשות מלבד חשיפה - המחשבות לא עוזבות אותי ומטרידות אותי ללא הפסקה?
שלום לך, חשיפה צריכה להיעשות בצורה שיטתית ונכונה, ומומלץ לעשות אותה בליווי איש מקצוע מתאים, כדי לא לעשות טעויות שיהפכו אותה ללא יעילה. באופן כללי, הדרך הנכונה לבצע חשיפה היא להישאר עם הגורם המפחיד, או לחזור עליו שוב ושוב, בניסיון להעצים את הפחד, עד אשר הפחד פוחת במידה משמעותית מעצמו. בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT) קיימות, בנוסף לחשיפה, טכניקות שעוזרות להתמודד עם המחשבה כאשר היא מגיעה, ועיקרן קבלת המחשבה במקום הניסיונות שלא לחשוב אותה (שרק מחריפים את המצב). בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com