OCD פחד מסכיזופרניה.

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

13/02/2021 | 18:58 | מאת: אנונימית

שלום רב. אני מאובחנת כסובלת מ אוסידי.והפרעות פאניקה. זה מתבטא אצלי במגוןן וריאציות .פחד מסיכזופרניה בעיקר.יש לי גם מחשבות מידי פעם שמא אני אפגע חלילה במישהו או בילדים לא עלינו. יש לי טינטון באוזניים אני מפחדת שזה קולות. אני רואה משהו בזוית העין אני חייבת לוודאות שיש שם משהו ולא הזיתי. וכמובן חיפוש אובססיבי באינטרנט על מחלות נפש. מה שמטריד אותי זה שקראתי בכל מקום שאוסידי מתבטא יותר בפחד שאותו אדם (אני) אפגע במישהו ולא שיפגעו בי.או שמישהו אחר יפגע באדם קרוב לי. ואז אני נכנסת לפאניקה כי אני חושבת שיש לי מחשבות שווא ושזה לא ocd. חייבת לציין שבכל פעם שיש מקרה רצח בטלויזיה המחשבות מתעצמות. הייתי בעבר (לפני 7 שנים) בזוגיות מתעללת (מילולית בעיקר) ויש לי פחדים שהוא יאבד את זה יום אחד ויחזור לפגוע בי. משהו בי באמת לא בסדר? תודה מראש.

13/02/2021 | 19:01 | מאת: אנונימית

בנוסף,שכחתי לציין שיש לי סבתא חולת סכיזופרניה.

שלום לך, אני מניחה שאת שואלת את השאלה כסוג של אישור, שאינך פסיכוטית ושהכל רק OCD. זהו סוג של טקס, שעדיף לא לעשות אותו. כלומר, לא כדאי לשאול את השאלות האלה ולקבל אישורים ש"הכל בסדר" איתך, מאחר שזה אולי ירגיע אותך לזמן קצר ביותר, אבל בטווח הארוך (ואפילו הלא כל כך ארוך) רק יחזק את המחשבות ויגרום להן "לעקוף" את האישור ולהופיע שוב. מקווה שאת מטפלת בבעיה בטיפול CBT. שבוע טוב, בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

13/02/2021 | 23:22 | מאת: אנונימית

תודה על תגובתך המהירה. כן אני מודעת לכך שאני מחפשת ממך אישור ושזה טקס. ועצם זה שאני לא מקבלת הרגעה אני נכנסת יותר לפאניקה. טיפלתי ב cbt אבל לא הצלחתי להגיע למצב של חשיפה. אמשיך את הטיפולים בקרוב.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית