פוליפ וגידול - מה ההבדל בניהם?

דיון מתוך פורום  סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול

22/12/2018 | 00:06 | מאת: סטודנט

שלום, לא מובן לי ההבדל בין פוליפ לגידול. אם מוצאים בקולונוסקופיה פוליפ די גדול שנמצא בביופסיה כממאיר, האם זה אומר שהאדם חולה בסרטן? לקרוב משפחה שלי כרתו פוליפ כזה, ורק אמרו לחזור על הבדיקה בעוד שנתיים. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

הי. יש פוליפים שפירים לגמרי אבל הרוב יש פוטנציאל למאמירות. כל פוליפ עובר שינוים דיספלסטית. זאת אומרת יש שינוים קלים (דיספלזיה קלע), אחר כך מתחיל דיספלזיה קשה ורק אחרי זה מתחיל לעבור לסרטן. יש מצב שבכריתה פולים בתוכו נמצא תאים סרטנים אבל הם לא עברו לרירית של הקולון. בגלל זה אין אפשרות לגרורות. אז כריתה זה מספיק ואחר כך מעקב בלבד. אומרים שזה גידול אם התאים כבר חודרים את הדופן של המעי - זאת אומרת T1 - חדירה לרירית של המעי. אם זה קורה אז צריך בדרך כלל כריתה של חלק המעי כדי לשלול בלוטות חיוביות או חדירה הגידול מעל לדופן המעי. מקווה שזה מסביר לך. בהצלחה.

23/12/2018 | 09:32 | מאת: סטודנט

תודה רבה, ד"ר, כרגיל תשובה מפורטת. מדובר באדם בן 60+, שלפני 5 שנים לא נמצא שום פוליפ, והנה עכשיו היה פוליפ עם ממאירות. האם זה לא מהיר מדי? תוך כמה זמן דבר כזה עלול היה להפוך למחלה עם תסמינים? (מדובר בדוד שלי, אז האם זה אומר שאני בקבוצת סיכון? אימו נפטרה קצת לפני 60 מסרטן המעי)

מנהל פורום סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול