סינטומיצין על כתם לידה אדום על העפעף

דיון מתוך פורום  אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור

22/09/2013 | 14:13 | מאת: לי

שלום, לתינוקת בת חודשיים יש כתם לידה אדום שטחי על העפעף. איזור הכתם האדום על העפעף מתקלף כבר 3 שבועות (ורק איזור הכתם). רופא עור איבחן את הקילוף כסבוראיה / אסטמה של העור / אקזמה. הרופא המליץ לשים סינטומיצין על העפעף למרות שאין צטורך בטיפול אנטיביוטי לדבריו, מפני שזו התרופה היחידה שאפשר לשים על עין של תינוק (הוא אמר שהכי טוב היה לשים משחה נגד סבוראה). שאלתי היא: 1)האם מותר לשיםפ סינטומיצין על המנגיומה, האם זה לא יעכב את ספיגתה והעלמותה. 2) מדוע רק איזור הכתם מתקלף, אם זו הייתה סבוראה היא הייתה בודאי במקומות נוספים בעין. 3)האם כך עובר כתם לידה המנגיומה? ע"י קילוף? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

אני מניח שלא מדובר בהמנגיומה אלא בנגע הקרוי נבוס פלמאוס סימפלקס. נגע שהינו שכיח ביילודים, וצפוי לחלוף עד גיל שנתיים. יש מקרים בהם מופיעים על גבי נגע זה שינויים דלקתיים. ניתן לטפל בקרם אפלומיצין למשך מספר ימים עד היעלמות הדלקת.

02/10/2013 | 08:40 | מאת: לי

שלום ד"ר, תודה רבה על האבחנה, זה נשמע אכן כפי שתיארת. סינטומיצין אכן לא עזר לבעיית העפעף המתקלף, להפך העין רק התנפחה והפכה יותר אדומה. רופאת המשפחה איבחנה את הבעיה כהמנגיומה קלה מאוד שמעליה עור נגוע באוטופיק דרמטיטיס. התחלנו למרוח מקסיטרול על העפעף וזה מאוד עזר, כבר לאחר יום הקילוף הופסק לחלוטין וצבע הכתם האדום הפך בהיר באופן משמעותי. החשש הוא שבגלל שהמשחה מכילה קורטיזון הקילוף יחזור בעוצמה רבה יותר עם תום הטיפול במשחה. האם יש מקום לחשש כזה? האם מותר למרוח אפלומיצין על עפעף העין? אנחנו מורחים אפלומיצין על העור המאוד יבש והמתקלף מתקלף מאחרוי האוזן וזה מאוד עזר ועבר תוך יום.

מנהל פורום אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור