חרדה קשה בגלל הגובה שלי

דיון מתוך פורום  פרפקציוניזם, וורקוהוליזם והפרעות כפייתיות

09/01/2018 | 15:00 | מאת: דנה

שלום אני בת 27 הגובה שלי הוא בדיוק 1.40 אני שונאת את הגובה שלי,אני נמוכה מתחת למומצע,גמדה,ננסית,דרדסית. נמאס לי להרגיש כמו ילדה קטנה אני רוצה להרגיש אישה אמיתית. אני מקנאה ברמות באותן הבנות הגבוהות, זה כל כך משנה. הייתי מעדיפה להיות 1.80 מאשר 1.40. ואני חסרת אמונה לכל הקילשאות האלו שזה יפה כי זה שקר,כי זה לא האידיאל,רחוק מכך. ,אבל זה לא עובד,זאת רמאות עצמית. למה? כי אני לא מקבלת את זה. ולעולם לא אוהב את עצמי שאני ככה. אני אובססיבית לגובה שלי,זה נהפך להיות כל חיי,בלי הגזמה,ממש בצורה מטרידה. החסרון הזה מוריד לי את כל הביטחון העצמי,מוריד לי את כל החשק לצאת מהבית,מרוב בושה בעצמי. הפחדים והלחצים נוצרים מתוך מחשבות שגברים לא ירצו אותי בגלל הגובה שלי (המכה) ככה אני מרגישה,ואני באמת לא יכולה לשלוט על הרגש,הוא אוטם אותי ומכאיב לי מבפנים.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דנה, לחששות הנובעים מגובה בהחלט יש בסיס מציאותי, לפחות בכל הקשור למציאת בן זוג. עם זאת, נשים וגברים בגובה שלך עובדים, נישאים ומנהלים חיי משפחה. אחת הדוגמאות הבולטות מהחיים הציבוריים היא ח"כ קארין אלהרר, החולה בניוון שרירים ומתניידת בכיסא גלגלים ובכל זאת נישאה לגבר בריא לחלוטין, פעילה, עובדת ואף ילדה שני ילדים. המלצתי לך היא לפנות לטיפול פסיכולוגי בגישת הפסיכולוגיה החיובית, המדגישה את העצמת החוזקות של האדם במקום לנסות לתקן את ליקוייו (דבר שאינו אפשרי במקרה שלך). יש לך בוודאי יתרונות שאין לאחרים וככל שתטפחי אותם, תוכלי לקבל את עצמך, על מגבלתך, ולהציע את עצמך לעולם כאדם שלם. מחקרים מצביעים בבירור על כך שאנשים המקבלים את עצמם מקבלים יותר את הזולת, כך שהדבר יעזור לך לקבל אנשים אחרים ולערוך את הוויתורים והפשרות שכולנו עושים כדי להסתגל למציאות. על הגישה תוכלי לקרוא במאמר הבא: http://www.giditherapy.co.il/?p=662 בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין giditherapy.co.il

13/03/2018 | 01:54 | מאת: יוסי

בתגובה לדנה, לדעתי נשים נמוכות הרבה יותר מושכות.... תתחילי לאהוב את עצמך כמו שאת! כי את נשמעת בן אדם מדהים.... הייתי שמח להכירך!

מנהל פורום פרפקציוניזם, וורקוהוליזם והפרעות כפייתיות