דום לב מכדורים פסיכיאטריים

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

14/09/2013 | 19:40 | מאת: ל

האם באמת שווה להסתכן ולקחת לאורך שנים כדורים אנטי פסיכוטיים , עד כמה זה נפוץ ? חברה שלי מתה מדום לב בגיל :40 כנראה בגלל הכדורים , חברה אחרת עיבדה כליה , כנראה גם בגלל הכדורים , עוד ידיד מת בלי שום מחלת רקע . צירוף מקרים ?

לקריאה נוספת והעמקה
14/09/2013 | 19:43 | מאת: ל

14/09/2013 | 23:56 | מאת: אני

אני לא יודע בכמה יותר אבל בהחלט ידוע על סיכון מוגבר למוות מכשל לבבי. אתה יכול להוסיף לרשימה את גבריאל בלחסן, גיטריסט להקת אלג'יר שמת לאחרונה מדום לב... לא כדאי לקחת לאורך זמן אבל השאלה אם אתה יכול להרשות לעצמך להפסיק כמובן... לדעתי הפסיכיאטרים מהר מדי מוותרים על ניסיונות להפסיק את הטיפול בטענה שדרוש טיפול אחזקתי לכל החיים וזה פותר גם להם בעיות של אחריות... נראה אותם נותנים את זה לעצמם או לילד שלהם לכל החיים כל כך מהר....

אנשים עם סכיזופרניה מתים בגיל צעיר יותר מהאוכלוסיה הכללית ובאופן מצער לא נהנים מן העליה בתוחלת החיים והירידה בתמותה ממחלות לב שקיימת בשנים האחרונות בעולם המערבי. אמנם התרופות מן הדור החדש מעלות את הסיכון לתסמונת מטבולית (עליה בשומנים בדם, עליה ברמת סוכר, השמנה בטנית) יותר מתרופות מן הדור הראשון אבל התמותה גבוהה יותר גם באנשים עם סכיזופרניה שלא לוקחים תרופות. קיימות לכך סיבות רבות, שילוב של אורח חיים לא בריא: עישון, תזונה לא בריאה, חוסר פעילות גופנית. הימנעות מהגעה לטיפול רפואי והתעלמות מכאב או מחלות מתוך חשדנות או חוסר יכולת לדאוג לעצמך. כשכבר מגיעים לטיפול יש חוסר הבנה של רופאים את התלונות. חוסר הבנה של ההמלצות של הרופא, חוסר הקפדה על ההמלצות ועל הטיפול התרופתי למחלות הגופניות. לאחרונה התפרסם מאמר סקירה על התמותה המוגברת בסכיזופרניה: http://www.publichealthreviews.eu/show/a/119 אפשר להגיע למאמר המלא אם לוחצים על הגיליון האחרון בעיתון. לכל תרופה יש יתרונות וחסרונות, לא רק לתרופות פסיכיאטריות, לכן מתחילים תרופה רק אם התועלת שלה עולה על הסכנה. כל תרופה חשוב לקחת תוך כדי מעקב צמוד עם הרופא המטפל ועם רופא המשפחה ולבצע בדיקות שגרתיות כפי שמומלץ.

15/09/2013 | 14:27 | מאת: אני

אם זה כך -בלבד- אז מדוע עשו לי ECG בקבלה לאישפוז? ומה זה הארכה של QT? ומדוע אזהרת FDA לקשישים בדמנציה? עם הפיסקה האחרונה שלך מסכים, עם ההסתייגות שכאשר מדובר בתרופות פסיכיאטריות מדובר על טיפול ארוך טווח במושגים של עשרות שנים. אני מניח שאם לסטטינים היו תופעות לוואי דומות הן לא היו נרשמות בכזו קלות והיו מתאמצים למצוא תחליפים ראויים וכנראה שגם היתה "קמצנות" במינון. לא כך המצב עם אנטיפסיכוטיות, לצערי, לא במחקר (יודע ממקור ראשון) ולא במינון.

15/09/2013 | 21:56 | מאת: טניה

אף פעם , בת 75 היום . בריאה חוץ מה סכיזופרניה . כמו רבים אחרים באוקראינה , בגלל חוסר  מודעות  לתרופות

מנהל פורום סכיזופרניה