גידי, שלום, הבנת אותי לא נכון
דיון מתוך פורום פסיכותרפיה
גידי, מה שכתבתי בקשר לאבחון נוירופסיכולוגי וליקויי למידה לא מילוליים הובן באופן שלא אליו התכוונתי. אני לא חושבת שליקויי למידה הן הפרעה נפשית. אני גם לא חושבת שקשיים חברתיים הם הפרעה נפשית.אני לא חושבת שצריך לבלבל בין בעיות "נפשיות" לבעיות שמקורן נוירולוגי. אני כן חושבת שכשמישהו שונה בעיני אנשים אחרים הם נוטים לקטלג דברים כבעיה "נפשית" פשוט כי זה קצת יותר מוכר. וגם משום מה קל לאנשים לקטלג התנהגויות ככאלה. כמו שקל לאנשים להגיד שכל אחד יכול לשלוט לגמרי באיך שהוא מגיב (למשל לחשוב שאנשים עם הפרעות קשב לא מקשיבים כי הם לא רוצים). בקיצור אני כלל לא חושבת שליקויי למידה הן הפרעות נפשיות אם כי אני יודעת שיש אנשים שזה נראה להם ככה. מצד שני ליקויי למידה גורמים הרבה פעמים לקשיים רגשיים שניתן להקל עליהם בטיפול, וזה לא סותר את היכולת להפיק תועלת מטיפול פסיכולוגי. אני
שלום מישהי/אני, אינני חושב שיש אי הבנה בינינו, ולמען הסר כל ספק להלן קישור לאתר תמיכה ללקויי למידה ובו הגדרת מושגים לכל המעוניין: http://www.reptiles.co.il/ne/term.asp בברכה, ד"ר גידי רובינשטיין