זוג לא תקשורתי ותסכולים שקשורים לענין.

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

12/12/2015 | 20:45 | מאת: רונית

לד"ר ליאת ברעוז, יש לי בת נשואה, ואני לפעמים מאוד מתוסכלת. בתי היא מקסימה בכל קנה מידה אבל לא תקשורתית כל כך. היא התקדמה המון בתחום התקשורתיות והיום היא לא מה שהיא היתה, אבל בכל זאת ישנם דברים שהיא לא כל כך שמה לב אליהן. היא מצטיינת מאוד בעבודתה וגם בעלה חרוץ מאוד, הוא סטודנט מצטיין, אבל גם הוא לא מספיק שם לב לדברים. עכשיו כאשר הם באים לבקר, בעלה, בזמן האחרון מגיע עם חולצות לא נקיות ומקומטות. הדבר מאוד מצער אותי, אני לא אומרת כלום כי אני לא רוצה לצער , לא אותה ולא אותו. האם יש איזו שהיא דרך שאת יכולה לייעץ לי מה לעשות, כדי שהדבר ישתנה? בקרוב יש לנו איזה שמחה במשפחה, ואני חוששת שגם לשם, הוא מסוגל להגיע עם חולצה מקומטת. כמובן, שאם הוא היה בני, הייתי אומרת לו את הדברים בצורה דוגרית, אבל הוא חתני. מה עושים? ההורים שלו בחו"ל ובכל מקרה, לא נראה לי שהייתי פונה אליהם כדי לא לפגוע בהם. גם בתי הנוספת, העירה לי שמפריע לה שגיסה מגיע תמיד עם חולצות מקומטות. בעלי אומר שחתני ובתי הם טיפוסים שלא שמים לב, (כפי שאמרתי לא תקשורתיים), וזה לא מכוונה רעה, אבל בכל זאת זה מאוד מתסכל. זה קורה גם בתחומים אחרים בנושא הלבוש וכו', מה עושים? תודה רבה מראש רונית

היי רונית לא כל כך הבנתי משאלתך איך את רואה את הנושא של הלבוש והקשר שלו לבעיות תקשורת כפי שכתבת. אני לא מוצאת בהכרח קשר בין הדברים. ישנם אנשים שאכן לא שמים לב לפרטים ולא רואים דברים שאחרים כן או שזה לא מפריע להם גם אם הם רואים ועדיין הם יכולים להיות אנשים תקשורתיים...בכל מקרה- הערות על לבוש אחרים בדרך כלל לא עוברות טוב וגם...איש הישר בעיניו יעשה. זה לא באמת משהו שלדעתי שווה להעיר עליו. אבל אולי אם תסבירי פה מה כוונתך לנושאים אחרים שבהם "אינם תקשורתיים" אוכל להבין יותר טוב. ליאת.

13/12/2015 | 15:03 | מאת: רונית

תודה על תשובתך. ראשית, בקשר ל"לא תקשורתיים", אני מתכוונת שהם לא תמיד מבינים בהבעות פנים, ובאיך לתת אמפטיה וכו'. בתי עבדה על זה הרבה עד שהיא קצת התקדמה בענין. היא וגם הוא הם טיפוסים שתמיד שקועים בלימודים ובעבודה, ובקריאת ספרים. אבל ישנם דברים אלמנטריים שמפריעים בין בני אדם בקשר לצורת לבוש. לא פרטתי לך הכל, כי זה באתר, אבל הם לא תמיד מספיק מטפחים את עצמם. לדוגמא, הם יכולים ללכת עם אותו בגד, מבלי לכבס אותו די הרבה זמן. הדברים האלה כואבים לסביבה. כאשר היא היתה רווקה הערתי לה, והיא בהחלט קבלה את הדברים, אבל עכשיו אני לא יודעת איך לעשות זאת, ובטח כאשר מדובר על בעלה.

מנהל פורום פסיכותרפיה