חרדות / שינויים

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

08/12/2015 | 07:54 | מאת: א.ה.

הי ליאת, הי לקוראים, בשבוע האחרון יש לי נטייה חרדתית גבוהה יותר. משמעותית. מצבי רוח לא הכי טובים שתופסים יותר נפח ממה שהיה בתקופה האחרונה. ונדמה לי שאוכל לקשור זאת לשינויים - שינויים די חדים במזג האוויר. הקור לא עוזר למוטיבציה; שינויים שאולי צפויים מבחינה תעסוקתית, מגורים, קשרים עם קרוביי, פרידות; ובהמשך לכך - אנשים בעולמי שמזדקנים, נחלשים; בוודאי אומר זאת למטפל. אומר גם שאני מרגישה שיש צורך להחזקה צמודה יותר, גם אם לא ייצא לפועל. ואת יודעת, ליאת, גם השינוי כאן. פתאום את פה. יותר. פתאום יש עוד מקום. זה קצת מבהיל (אותי). מרגישה שחסרה לי קצת עטיפה, מעטפת. ובכל זאת, התקווה לא מתה :-) שלכם, א.ה.

לקריאה נוספת והעמקה

א.ה יקרה כתבת על נושא קרוב לליבי. איך מתמודדים עם שינוי? (גם ברבים) האמת שיש לי באמת המון מה לומר בנושא זה אנחנו יכולים להתמודד עם שינויים באופן רגשי, שכלי, אפילו גופני כפי שתיארת אבל לדעתי אולי הכי חשוב זוהי איזשהי נקודת מבט פנימית שבה אנחנו מחליטים לא להאחז בדבר. למעשה, לרובינו יש נטייה כן להאחז, כי אנחנו רוצים להרגיש מה "שהיה הוא שיהיה" אבל המציאות מכתיבה אחרת ולפעמים המציאות יוצרת שינוי אחר שינוי. המשמעות של "לא להאחז" אומרת שאחשוב לשמור על אמונה שכפי שקורים דברים מפחידים כך יכולים לקרות דברים חיוביים, באותה מהירות. המשמעות של לא להאחז היא גם ובעיקר- גמישות. משהו שמאפשר לנוע משינוי לשינוי מבלי להרגיש שאנחנו מאבדים את עצמנו. חרדה נובעת מהרצון להאחז..."שלא יקחו לי" "שלא ילכו" "שלא ישתנה" אבל אם מקבלים והולכים עםהשינויים ולא נגדם גם החרדה פוחתת. בקיצור- הרחבתי קצת :) אבל שורה תחתונה אני מבינה את הקושי הרב שבשינוי את החרדה שזה מעורר ואולי עזרתי קצת במה שכתבתי. ליאת.

09/12/2015 | 06:42 | מאת: א.ה.

הי ליאת יקרה, הרבה חומר מעניין למחשבה. נהניתי לקרוא אותך. זה יפה לשמוע משהו ממישהו אחר, שמוציא אותך קצת מהבועה שלך, או מזכיר לך דברים שאתה יודע, אולי רק במילים אחרות. כן, אפשר לומר שיש לי נטייה להיות מהנאחזים. במוכר, גם אם אינו חביב במיוחד. והאמת, שעל פי רוב הקורה במציאות קל ופשוט יותר מהתרחישים הנוראיים הגרנדיוזיים שאני יכולה לפתח. חושבת שאני גמישה למדי במקומות מסוימים, גם בנפש. גמישה מחד, מאידך, יש גם אזורים נוקשים. "שלא ייקחו לי" ממש אהבתי :-) וגם, שמישהו יראה שיש לי ויחמוד. ובהמשך לדברייך אליי למטה - אבקש נס (ואנסה לתרום לו מכיווני). תודה על התשובה המפורטת, המהירה והמושקעת, שלך, א.ה.

מנהל פורום פסיכותרפיה