דודתי בת 80. להערכתי יש לה מחלת הרדיפה לאור

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

12/10/2015 | 10:16 | מאת: גילי

התנהלותה והתנהגותה אני מניחה ככה. היא אישה קשה מאד לפיענוח ולהתנהלות איתה. לא נישאה מעולם . ללא ילדים. מחלתה מודגשת ביתר שאת היום . איך להתנהל איתה ? ( בזמנו עם אבא של בעלי בגלל מחלת אלצהיימר שהצרכיה אותנו להיות יצירתיים מאד בהתנהלות איתו - למשל זרמנו איתו עם רצונותיו ושגעונותיו הקשים בנעימות ובאסרטיביות עם המווון סבלנות וזה עבד ) האם מחלה זו תתאפיין גם בשגעונות כאלה ? אני לא מוצאת עוד חומר במה לעשות ממש ואיך..תודה

לקריאה נוספת והעמקה

היי גילי מחשבות רודפניות ופרנואידיות שכיחות בגיל מבוגר וזה לא בהכרח קשור להסטוריה האישית של דודתך. (אם כי יכול להיות כמובן שכן) בכל מקרה, הטיפול במקרה כזה צריך להיות תרופתי מחד ומאידך אם היא פתוחה לקבלת תמיכה נפשית זה גם יכול לעזור. האם היא ניצולת שואה? ליאת.

14/10/2015 | 10:15 | מאת: גילי

סכנה לחייה ולא היה איום על משפחתה או עליה. זו אינה הסיבה . היא באופייה קשה ביותר ואשמח אם יהיה כיוון כלשהו מלבד לנסות בכל כוחי לזרום איתה וזה מאד קשה . הכל מתקבל אצלה הפוך - זה פשוט מדהים איך היא מסובבת כל משפט לאופן שבו נוח לה לקבל אותו וככה הוא נחקק במוחה גם שנים אחר כך היא לנצח תזכור את אותה הפעם לפני 35 שנה שאיזה ילד בן 6 אמר לה..כולם גונבים ממנה היום בכולם היא חושדת שרוצים לרעתה ורק מתנכלים לה..

מנהל פורום פסיכותרפיה