זלזול נוסף מצד המטפלת

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

11/08/2014 | 09:11 | מאת: ורד

היי ליאת, האם יש קטע כזה למטפלים לזייף זילזול כלפי המטופלים שלהם או שהם פשוט כאלה? המטפלת שלי מרגישה לי מאוד מזלזלת (כתבתי על כך בעבר) : באחת הפגישות היא פתחה יומן בתחילת הפגישה ואמרה שחשבה שקבעה ל-2 מטופלים בו זמנית, קרה שבאתי ולא היה רשום שהחדר אמור להיות תפוס באותה השעה למרות שקבעתי שלא ברגע האחרון. בפגישה נוספת אמרה שלא מצליחה להדליק את ה-DVD (צריכות כחלק מהטיפול) ושאם אני רוצה אני יכולה ללכת הביתה וניפגש בהזדמנות אחרת(וזאת אחרי שהגעתי כבר לקליניקה) , שאני מזכירה נושאים שהיו בפגישות קודמות (ומדובר בדברים משמעותיים) היא אומרת שלא זוכרת, וכשאנחנו מסכמות לדבר על כך בפגישה לאחר מכן - היא פשוט שוכחת שוב ואומרת שלא מבינה מה אני מצפה שתאמר. וכמובן, אחרי 4 חודשים של טיפול היא שאלה אותי בפגישה האחרונה - בת כמה את? (והיא נוטה לשאול אותי שאלות אינפורמטיביות שדיברנו עליהם בעבר) אני גם לא רואה שהיא מבצעת רישום - אולי בגלל זה? אני נחשבת לאדם שפוי ונורמלי, משלמת מחיר מלא (מגיעה באופן פרטי) ללא בעיות, ואין לי דרישות מיוחדות אבל, בחיי, אני מתחילה להרגיש שאני משתגעת ממנה. אני לא מפסיקה לחשוב על הנושא הזה. ובאופן הזוי ומזוכיסטי מחכה לפגישות איתה כדי לראות מה יהיה הפעם. ניסיתי לדבר איתה על כך - והיא לא מבינה מה אני רוצה ממנה! ייתכן שהיא פשוט לא רוצה לטפל בי? ואז בונה על זה שאני אתייאש ואעזוב לבד? האם יש טכניקה טיפולית כזאת לייאש את הבנאדם עד שהוא מרגיש שהוא משתגע? בבקשה תאירי את עיניי

לקריאה נוספת והעמקה
11/08/2014 | 13:28 | מאת: מיכ

הי, אפשר לדעת לאיזה סוג טיפול את הולכת? משהו פה נשמע מוזר...מי משתמש בדי וי די? אפילו נשמע קצת מפחיד, סליחה שכותבת את זה...וללכת הבייתה בגלל זה? ראית תעודות שלה? משהו לא מסתדר...שאלת אם היא כותבת סיכום פגישה? כי היא לא חייבת לכתוב תוך כדי, אצלי היא כותבת מיד כשמסיימות...אני חושבת שאת חייבת לשוחח איתה על זה ממש....לא לתת לה להתחמק מתשובות ברורות! כי היא חייבת ואת חייבת להבין, מה קורה פה? ולא מטפלים לא מזלזלים.

12/08/2014 | 06:42 | מאת: ורד

לא ראיתי תעודות שלה. אבל מדובר במטפלת מוכרת שכותבת בעיתון , ואפילו מופיעה באתר המטפלים כמוסמכת . היא עובדת גם במרפאות ציבוריות. לא חושבת שיש בעיה מבחינת התעודות שלה. אני בטראומה מדבר מסוים, ויש עניין של חשיפה הדרגתית ואז עושים מול DVD. אני רוצה להאמין שזה חלק משיטת הטיפול שלה, אולי לזעזע אותי או משהו, מאוד קשה לי לתפוס שאדם שעובד במקצוע טיפולי מתנהג ככה. ובכל פעם שאני הולכת לפגישה, ומנסה לברר מולה, היא הופכת את היוצרות כך שאני יוצאת עוד יותר מבולבלת.אני מתחילה להשתגע ממנה!

כמה דברים, לא, למטפלים אין "קטע" של זלזול במטופלים.. :) ויותר ענייני לגבי מה שכתבת. יש כמה אפשרויות נסי לבחון את דבריי מכמה זויות. א. או שהמטפלת מאיזושהי סיבה אדם שנוטה לחוסר סדר, ארגון, בלבול וכו'. הווה אומר שהיא לא מזלזלת, אלא שזה "שלה". ב. אולי כרגע היא באיזושהי תקופה עמוסה ומה שאת מרגישה אלו ביטויי העומס ושוב- זה "שלה". ג. נשמע שאת בוחנת את "חשיבותך" בעיניה ע"י הוכחות "מציאותיות". לפעמים אנו עושים זאת כאשר אנחנו בעומק לא מסוגלים להאמין שלמישהו איכפת מאיתנו או לא סומכים על עצמנו שנדע להרגיש זאת גם מבלי "ההוכחות" ההלו. אם זה כך אצלך זהו נושא מאד מאד חשוב לעבודה בטיפול...האם הובנתי? ליאת

12/08/2014 | 14:02 | מאת: ורד

ליאת, תודה על התשובות המושקעות. ואת החושבים שלי לגבי המשך הטיפול אני אהיה חייבת לעשות. אבל אני חייבת להוסיף מספר דברים כלליים ומהותיים מאוד בעיניי: כשאת אומרת שייתכן שהמטפלת עמוסה\מבולבלת\חסרת סדר ו"שזה שלה", קשה לי להסכים עם הקביעה הזאת. לצורך הדיון, בעבודתי, כשאני נדרשת לבצע משימה מסוימת , וכאשר אני מקבלת על כך תשלום ויש לי אחריות עבור המוצר והלקוח, גם כשיש תכונות אישיות שלי \ מצבי חיים אישיים שלי שמפריעים "והם שלי" אני צריכה להיות מסוגלת למתן או לנטרל את ההשפעה שלהם. בנוסף, כיוון שאני איני קוראת מחשבות, ולמטפלים אין נטייה לשתף ברגשותיהם, ההוכחות היחידות לכך שאני נמצאת בידיים של מטפלת אחראית ואכפתית אלו הן הוכחות מציאותיות. והוכחות אלו (בעיקר בתחילת טיפול) הן שיוצרות את הרגש הפנימי הנדרש שמאפשר להפליג קדימה. ולהרגיש שאני בידיים טובות מבלי ההוכחות הללו – מצטייר בעיניי כסוג של תמימות מסוכנת במקרה הטוב ואפילו טיפשות במקרה הפחות טוב.

מנהל פורום פסיכותרפיה