פסיכולוג ומאמן?

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

02/01/2014 | 16:13 | מאת: מישהי

הי, אני נמצאת בטיפול מזה כשנה. בזמן זה לצערי פוטרתי/התפוטרתי מעבודתי לאחר כ9 שנים בה. ( לא אפרט את הנסיבות כאן, אך אציין כי הכל קרה מאד מהר ובאופן די מכאיב, מאחר שמבחינה חברתית היה לי טוב מאד שם, ויחסית "נח" גם בעבודה, אך... כאמור- הגיע למצב שהדרך הייתה החוצה או להישאר בתנאים שמאד הורעו). למעשה השאלה היא: האם לדעתך ניתן לשלב אימון- כעזרה יותר מיידית בנושא מיקוד והכוונה לגבי נושא העבודה, יחד עם המשך הטיפול הפסיכולוגי? הפסיכולוגית שינתה את דעתה כמה פעמים בנושא. היא חשבה שאולי זה לא הכי נחוץ, אבל עכשיו היא חושבת שאם זה יכול לעזור ולתת לי מעט יותר "שקט" ועזרה מיידית בנושא ספציפי, אז אולי זה יעזור לי "להיות" יותר בתוך הטיפול. פשוט מאז שזה קרה- לפני כ3 חודשים, אני נורא בלחץמצוא עבודה או לחשוב מה לעשות מכאן ואילך, כשגם הדאגה מאיבוד ההכנסה הפכה למרכזית ומשפיעה גם על הטיפול.. האם יש לך דיעה בנושא של אימון יחד עם טיפול?

היי מישהי, אני תמיד חושבת שטיפול אינו מחוץ לחיים ולמציאות אלא בתוך החיים והמציאות כך שאני חושבת שאם המציאות שלך כרגע קשורה למציאת עבודה וזה משפיע על כל תחום בחייך (ובאופן מובן) אז מדוע בעצם הפסיכולוגית אינה יכולה לעזור לך בזה? אולי העניין הוא התחושה שלך ואולי גם שלה שהיא אינה יכולה לעזור בנושא זה (מכל מיני סיבות..) ? ליאת

05/01/2014 | 20:29 | מאת: מישהי

היא אמרה שהיא חושבת שהיא מעדיפה להתמקד ב"טווח הרחוק" ולכן אם הנושא בוער אז אולי עדיף מאמן. כי יש מלא דברים אחרים לדבר איתה, ונושא העבודה הוא יותר בוער לי כרגע. והיא פחות מבינה בזה- למשל בקו"ח. בראיונות. ואני גם לא ממש יודעת מה אני רוצה או אולי ללמוד לתואר נוסף או/ו לעשות הסבה מקצועית. בכל מקרה - אני תקועה עם הבעייה הזאתי כבר 4 !!! חודשים. 4 חודשים שבהם אני בבית. ובתכל'ס- עובדה: היא לא עוזרת בזה.

מנהל פורום פסיכותרפיה