מהו מקור השינוי המדאיג?
דיון מתוך פורום פסיכותרפיה
ילדי כיום בן 6 מוגדר כילד היפראקטיבי, דינמי וחברותי. הוא מחונן מאד חכם מבריק וכשרוני ביותר- הראש שלו עובד שעות נוספות אך התנהגותו אינה הולמת כלל את רמת הקוגניציה שלו. עד גיל 3 הילד סבל מחרדה חברתית מובהקת, היה מסתגר בבית, לא מכיר חברים חדשים, לא יוצא לשכנים וממלא פיו מים בחברת כל העולם ואשתו למעט המשפחה הקרובה המצומצמת, נצמד לסינור שלי כאשר היה נשאל לשמו וכו... וזאת על אף שמגיל 3 שבועות יצאתי לעבוד והוא היה מצוי בחברת מטפלת וילדים בני גילו...כולם סברו שהילד טרם למד לדבר על אף שבפועל הוא דיבר שוטף ורהוט מוקדם מהרגיל! בשנתיים האחרונות חל שינוי דרמטי ומשמעותי בהתנהגותו ומילד מופנם, סגור ושקט שהינו מדרבנים אותו לשחק עם ילדים ומתחננים בפניו שישיב לשאלות המבוגרים ויהיה פעיל בחברה..הוא הפך את עורו וכיום עלינו להשתיק אותו בכל הזדמנות, לבקש שלא יכנס בדברים של אחרים, שלא יתחצף למבוגרים, הוא מרבה להציק ולהקניט ילדים אחרים(למרות שהוא סופג חינוך שמתעב אלימות מילולית ופיזית)לעיתים מרביץ קלות, יש לו התקפי זעם קשים, בוכה מכל שטות, הוא קפיצי, נע ונד- דקה לא נח, ממעט בשינה שמא יפסיד משהו..בקיצור ההתמודדות עמו לא קלה ולולא חוכמתו, יופי זיו איקונו ומתיקותו היתי לבטח מתיאשת ממנו כבר מזמן. ממה לדעתך יכול לנבוע שינוי כה קוטבי באופיו של הילד? כאשר נסיבות החיים החיצוניות שלו לא השתנו כלל ועיקר? (הוא נולד ונותר למשפחה חד הורית, לא שינינו מקום מגורים או לימודים וכדומה..) ואיך לטפל בשילוב המורכב של הילד?שלא ניתן למכור אותו בנזיד עדשים!? הוא דורש תשומת לב מרובה ותובענית והוא מקבל מלא חופניים! הוא עקשן ואני מלמדת אותו לוותר וחורקת שיניים. שמתי לב שרק במניפולציות רגשיות הוא מיישר עימי קו. האם זו שיטת חינוך המומלצת לאורך זמן? איך עלי לטפל בו ולאזן את התנהגותו?
שלום אמא, לפי תיאורייך, לא נראה לי שתוכלי להתמודד עם הבעיות שמציב ילדך ללא עזרה מקצועית. המלצתי היא לפנות לפסיכולוג קליני של הילד או לפסיכולוג חינוכי. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.gidi.home-page.org