התנהלות לא ברורה של פסיכולוגית

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

21/06/2017 | 21:51 | מאת: א.ר

שלום התחלתי להיפגש עם פסיכולוגית ורציתי לשאול אם ההתנהלות שלה מקצועית: א. אני תמיד מגיע בדיוק בשעת הפגישה, אבל אז היא מכניסה אותי לחדר המתנה שם אני מחכה כעשר דקות עד רבע שעה. ב. בזמן הזה אני שומע את מי שבפנים, לפעמים בבירור. ג. כשהמטופל יוצא ממנה הוא עובר דרך חדר ההמתנה כך שאנחנו רואים אחד את השני. ד. הפגישות שלנו נמשכות חצי שעה עד 35 דקות! לאחר כמה פגישות שאלתי אותה כמה זמן אורכת פגישה, והיא השיבה משהו בסגנון ״לפי המומנטום״ או ״נקודת עצירה טבעית״, משהו בסגנון הזה. מאחר וכבר נפגשתי עם פסיכולוגים במשך שנים זה נראה לי כמו התנהלות מוזרה במקרה הטוב. מה דעתכם?

25/06/2017 | 15:12 | מאת: מיכ...

נשמע ממש מוזר...טיפול אורך כ 45-50 דקות, תלוי במטפל. הזמן קבוע, המקום קבוע! השעה קבועה! יש עקביות בטיפול. אין דבר כזה "לפי מומנטום" או "עצירה טבעית" מעולם לא שמעתי על כך. איזה סוג מטפלת היא? פסיכולוגית קלינית? כי זה נשמע משהו אחר... תבדקי תעודות הסמכה, זכותך לדרוש זאת! בכלל לראות מטופל אחר בחדר המתנה נשמע גם לא בסדר, המטפלים בד"כ משתדלים לשמור על רווח בין טיפול לטיפול כדי למנוע פגישות מסוג זה... מה דעתך ליאת?

01/07/2017 | 11:27 | מאת: זאב

בזרם הגישה של הפסיכואנליזה הלאקאניאנית משך שעת הטיפול הינו לוגי ולא כרונולוגי. יש לכך סיבות ותפיסה תיאורתית וקלינית שלמה. הרעיון נעוץ בנסיון לחשוף את הלא מודע באופן היעיל ביותר. לעיתים פגישה תהיה 10 דק בגישה זו. לפיכך לא בטוח שיש כאן דילמה אתית. 2 השאלות היחידות שקיימות בעיני הן האם זה עוזר לך להבין משהו בעצמך? והאם הגישה הזו מתאימה לך שכן יש כאלו שיתקשו יותר מאחרים בעבודה שכזו שהיא מאוד חזקה ופחות נעימה.

25/06/2017 | 19:45 | מאת: Judy

אני חושבת שאת מאוד צודקת. לא נראה שכל הדברים שציינת מאפשרים להרגיש בטחון הגנה וקבלה שנחוצים כל כך לקיום תהליך טיפולי. הזמן שנקבע לתחילת הפגישה הוא שלך וצריך להיות מכובד ללא פשרות . גם זכותך וחובתה של הפסיכולוגית לשמור על פרטיותך בלי שתתקלי במטופל אחר. קצת מוזר לי שפסיכולוגית מתנהלת ככה . בדרך כלל זמן הפגישה הוא 50 דק ויש לכך סיבות טיפוליות מדויקות . מקווה שתוכלי לשוחח על כך עם המטפלת שלך כדי שתנאי הטיפול ישמרו.

היי א.ר לגבי סעיפים א וב זה המצב בדר"כ כאשר מדובר בקליניקה שבה יש חדר המתנה יש קליניקות עם חדר המתנה וכאלו שלא לגבי ג כפי שכתבו לך מתחת ע"פ השיטה הלאקניאנית זה עשוי לקרות במידה והמטפלת אינה עובדת בגישה זו חשוב מאד שתדברו על הזמנים במסגרת החוזה הטיפולי בניכן ליאת

מנהל פורום פסיכותרפיה