הזזת כיסא...................

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

11/06/2017 | 00:21 | מאת: חנוקה

שלום ליאת וכולם, אני באנליזה 4 פעמים בשבוע מזה 4 שנים. הטיפול נעשה בשכיבה, כשכיסא המטפלת למראשותי. החל מלפני חודש, הגעתי לטיפול, והכיסא הוסט רחוק מאוד מהמקום הקבוע. באופן שכשאני מפנה את הראש אחורה, או אפילו רק מקשיבה, המרחק מאוד גדול, ואף קולה נשמע ממרחק. שאלתי אותה בפעמים הראשונות מה קרה, והיא אמרה שלא שמה לב. אך מאז סירבה להחזיר אותו, בטענה שהזיזה אותו כי כך היא רואה אותי מהצד טוב יותר. אמרתי לה שהתחושה מאוד קשה עבורי מול המרחק הזה, ושקשה לי לשכב כך. ולשמוע הכל ממרחק. וגם לא להבין מדוע המרחק. היא ביקשה שאתעסק בעצמי, ולא בה. (טענה שאני מבינה עד גבול מסוים). ניסיתי להגיע בחודש האחרון ולשים לכך פחות לב, או לחילופין לדבר על מה זה מעלה בי. אך מאוד קשה לי. במיוחד סביב האמירה שלה שזה לא אמור להיות קשור אלי. וגם אם היא היתה מחליטה לשבת בקצה השני של החדר זו החלטה שלה מול עצמה. אפילו אם זה קורה רק מולי. מאוד קשה לי בתקופה הזו, וזה מאוד משפיע על הטיפול (אני כמעט לא מצליחה להיות שם יותר) אשמח לעזרתכם. תודה.

15/06/2017 | 20:18 | מאת: א.ה.

הי למיוסרת, באנליזה כמו באנליזה בדיוק את מחשבותייך אלו מחזירים לטיפול. עם כל החרדות הכרוכות בכך. לדוגמא - ההרגשה העוצמתית של הגדלת המרחק, הרגשת החנק וכדומה. אז דווקא, הייתי ממליצה בתור מי שעברה אנליזה, כן לשים לכך דגש, כן לדבר על מה זה מעלה בך, כן לכעוס, למשל, על תגובת המטפלת כפי שנראתה בעיניך, כן לדבר על הקושי הרגשי החזק להגיע לטיפול בדיוק בשל השינוי המתואר ועוד. וכנראה, שלא יהיה מדובר בשיחה אחת בלבד. אז אולי מזל שתדירות הפגישות גבוהה. הרעיון הכללי - לנסות למצוא את התשובה בתוך השיחות ולא רק במקום חיצוני מפצל. קרי - לחבר. לא פשוט, ככה טיפול עובד... א.ה.

היי לך חנוקה מרגישה ממה שאת כותבת שמשהו בהזזת הכסא יחד עם הדיאלוג שנעשה לאחר מכן יצר איזו תחושה שלא רואים אותך מספיק. שהיא לא רואה...אולי זה מקום שמוכר לך? בכל מקרה נראה לי שהתחושות שעולות אצלך מאד מאד שוות המשך דיאלוג עם המטפלת על הנושא ליאת

מנהל פורום פסיכותרפיה