כימיה בין אנשים.......

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

17/02/2017 | 10:57 | מאת: עדי

היי ליאת איך נוצר כימיה בין אנשים? האם כימיה היא הדדית? האם יש מציאות של כימיה מצד אחד? מה הבסיס לכימיה? ואיך זה קורה? אני שואלת מכיוון שפגשתי מישהי השבוע וכבר מהרגע הראשון הרגשתי שיש לי כימיה איתה, ומאד מסקרן אותי לדעת אם גם היא הרגישה כך? תודה

היי עדי וואהו :) שאלת השאלות. מאמינה שכימיה כוללת כ"כ הרבה דברים ביחד גם בינאישיים, גם ביולוגיים, גם אישיים, גם סביבתיים. אולי השאלה שאת באמת שואלת היא האם הכימיה הדדית אני מאמינה שברוב המקרים זה כך בטח אם מדובר על מפגש טיפולי שמרגישים בו "כימיה". ליאת.

21/02/2017 | 06:53 | מאת: א.ה.

הי עדי וליאת, הקשרים אליהם התחברתי טרום לכתי לטיפול (ומאמינה כי המשיכה הזאת עדיין פועמת בפנים, אלא שאני מנסה לשים לב אליה יותר) הם קשרים מעוותים. דמות המטפל אותה דמיינתי היא דמות אולי לא הכי ריאלית. ועל זה בדיוק עבדנו בין השאר בטיפול. ובכלל הבנתי מה זה טיפול וקשר טיפולי, ויש לי עוד מה ללמוד. ואני מניחה, ואין לדעת, כי לו הייתי מרגישה 'כימיה' כמו שנקרא כאן, והיה נוצר משהו מן הקשר אליו שאפתי ועוד ממש בהתחלה, סיכוי רב שהטיפול היה נחווה עילאי, אך לטווח ארוך, ייתכן שהיה הופך התמזגותי מידי ומתמוטט. וזו חוויה איומה. העניין של הנפרדות ממשיך לשגע אותי עד היום... א.ה.

26/02/2017 | 12:32 | מאת: עדי

היי א.ה. האמנם לא התכוונתי להכנס לעניין הטיפולי, אך אנחנו כאן אז אומר כמה מילים אני חושבת שחשוב להיות עם תחושת בטן, אם תחושבת הבטן שלך היתה בלתי נסבלת כלפי הטיפול, לא היית שורדת בתוך הטיפול. מנסיון אישי, הייתי בטיפול שלא חוויתי בו כימיה. ותחושת הבטן שלי היתה לא נעימה. עד שהחלטתי לעבור. וכיום אני יודעת שאני במקום הנכון. והקשר הנוכחי שונה מהקשרים הרגילים בחיי, אבל הכימייה בינינו היא טובה מאד. אני לא בטוחה שהקשר שאת דמיינת הוא זה שהיה יוצר את הכימיה. וסתם נקודה למחשבה, ישנם אנשים, שמתחתנים עם אנשים שלא דמיינו שאלו יהיו בני זוגם והסיפור שלהם הוא היה ״קליק״.

26/02/2017 | 12:03 | מאת: עדי

תודה ליאת(: השאלה שלי היתה בעקבות מפגש סתמי חברתי ולא טיפולי. האמנם אני מטופלת, ובאמת עלו במוחי שאלות בעניין הכימיה בטיפול לאחר מכן... קראתי על כך בגוגל, והבנתי שיש אפשרות של כימיה מלאכותית (ע״י nlp). האם פסיכולוגים משתמשים בטכניקה זו של כימיה מלאכותית, nlp? תודה

היי בנות קראתי ואהבתי את הדיון שעוררתן פה לא, לא נראה לי שפסיכולוגים משתמשים בנושא של כימיה מלאכותית אין טעם בכך, טיפול הוא מקום שאמור להיות מאד אותנטי ולשם כך גם הכימיה אמורה להיות כזו. מסכימה שכימיה כפי שכתבתן מבלבלת- היא משהו ששואפים אליו ולפעמים דווקא הוא הדבר המפחיד.

מנהל פורום פסיכותרפיה