נפילת עפעף
דיון מתוך פורום צניחת עפעפיים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בן 20 ועברתי שני ניתוחים בעין ימין בגלל היפרדות רשתית: חיגור וויטרקטומיה. כרגע הרשתית תקינה אבל באותה עין שנותחתי יש בעיה שהיא שהעפעף לא פתוח עד הסוף, העין נראית סגורה מעט ונראית "עייפה" בעוד שהעין השמאלית נראית נורמלי. נאמר לי שבעקבות הניתוח חיגור שתפרו לי חגורה קטנה סביב העין, העין שינתה את צורתה כתוצאה מהניתוח ולכן האפעף נפול . האם יש אפשרות לבצע ניתוח להרמת העפעף כדי שזה יראה יותר נורמלי?
ל א' שלום! בניתוחים תוך עייניים (כמו ניתוחי ירוד, ויטרקטומייה ועוד) משתמשים במעין מפשק עפעפיים שגורם, לעיתים, למתיחה של הרקמות ושל העפעפיים ולהתרופפות של התאחיזה של שריר הלבטור המרים את העפעף בלוחית העפעף. גם במצבים בהם העין מתכווצת (הולכת לפטיזיס) מתפתחת לעיתים צניחה של העפעף בגלל שינוי בכיוון הווקטור של הלבטור, השריר המרים את העפעף. הייתי מתייעץ עם רופא עיניים אוקולופלסטיקאי באשר לאפשרות התיקון הכירורגי של צניחת העפעף. בברכת בריאות, ד"ר זיידר.