בריחת שתן במהלך היום

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

02/08/2015 | 13:37 | מאת: חן

שלום, אני פונה אליך בעקבות בעיה של בריחת שתן במהלך היום אצל בתי בת ה-7. ראשית אציין כי לא היתה תקופה ממושכת בה הילדה לא הרטיבה במהלך היום. עד לפני 4 חודשים הילדה מרטיבה גם בלילה אבל לאחר טיפול במרפאת הרטבה אצל ד"ר קובי שגיא היא הפסיקה להרטיב והטיפול עבר בהצלחה. הבעיה שנותרה, ולדעתי החשובה ביותר, היא בריחת השתן במהלך היום. היא מרטיבה במהלך הלימודים בבית הספר בערך פעמיים עד שלוש בשבוע הרטבה לא מלאה אבל ניתן לראות בבירור את כתם השתן על המכנס. שמתי לב כי בריחת השתן קורית בזמן שהיא עסוקה בפעילויות שונות ולא מתפנה לשירותים. יועצת בית הספר דיברה איתי ויעצה לי להפנות אותה לטיפול רגשי, היא דואגת שהילדים יבחינו בכתם הפיפי על המכנסיים וילעגו לה, דבר שאני ממש לא רוצה שיקרה. התעניינתי אמנם בטיפול זה אך עלותו מאוד יקרה לי. קניתי לה שעון ואמרתי לה שכל שעה עגולה תקפיד להיכנס לשירותים. אני ממש אובדת עצות, אני לא יודעת מה לעשות? אשמח לקבל יעוץ והכוונה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

חן שלום, אתחיל בכך שדליפת שתן בקרב ילדים (ובעיקר ילדות) היא בעיקר בתחום הטיפול של רופאי הילדים. אמשיך בכך שהתופעה ככלל אינה נדירה בקרב ילדות בגילאים הללו. יתכן שבחלקה נובעת מחוסר תשומת לב לתחושת מילוי השלפוחית ובחלקה האחר מפעילות בלתי רצונית של השריר אשר בדופן השלפוחית בדומה ל'שלפוחית רגיזה' אצל מבוגרים. כשמדובר בילדים/ות הטיפול ההתנהגותי (הליכה מתוזמנת לשרותים) נראה נכון יותר אך במקרים מסויימים ניתן לשקול גם טיפול תרופתי לתקופה קצובה. בברכה, דר' בני פיינר www.pelvicsurgery.co.il

03/08/2015 | 14:26 | מאת: אריאלה

שלום חן, במקרה אני מכירה תופעה דומה מקרוב, וכמובן שאיני יכולה להמליץ על דרכי טיפול כי איני רופאה או פסיכולוגית (אצלנו עזר הטיפול ההתנהגותי), אבל רציתי להמליץ לך לבינתיים ללמד את הילדה לשים תחתונית כמו של נשים, כדי שתמנע ממנה המבוכה אם זה קורה בחברה.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן