דואודרט

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

14/10/2012 | 13:40 | מאת: משה

שלום , אני בן 57 האורולוג המליץ לי על התרופה המשולבת : דואודרט בעלון התרופה קראתי שתופעות הלוואי הנדירות הן אי ספיקת לב ותופעות הלוואי השכיחות הן אימפוטנציה . השאלה שלי היא : אם זה כל כך טוב איך זה שזה כל כך רע , כלומר תופעות הלוואי ( במיוחד השכיחות ) הן רעות מאוד , האם שכיחות גבוהה זה אצל 1 מתוך 2 והאם אין טיפול אחר ? תודה . משה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום משה, דואודרט מומלצת בגברים עם ערמונית מוגלדת והפרעות בהתרוקנות. היא למעשה תרופה שמשלבת שתי תרופות: האחת- טמסולין, שתפקידה לשפר את זרימת השתן והיא משפיעה על השריר החלק בסוגר השלפוחית. ככזו היא יכולה לגורם לירידת לחץ דם, או סחרחורת (כי שריר חלק יש גם בכלי הדם). התרופה השניה- אבודרט- שתפקידה להקטין את הערמונית, והיא משפיעה על רמת הטסטוסטרון, ולכן עשויה לגרום לירידה בחשק המיני ולירידה בתפקוד המיני. צריך להבין שלא כל מי שנוטל תרופות בהכרח יסבול מתופעות לוואי. יש כאלה שכלל לא סובלים מהפרעות ולכן מאוד נהנים מהטפול בתרופה והוא עוזר להם.מצד שני יש כאלה שעוזר להם אבל סובלים מתופעות לוואי שמקשות עליהם את המשך הטיפול. חברת התרופות שמייצרת את התרופה מחוייבת לדווח בעלון השימוש על כל התופעות שעשויות לקרות(אבל לא בהכרח יקרו). אתה תחליט לאחר עיון בעלון ולאחר התייעצות עם הרופא שלך אם אתה רוצה לנסות את הטיפול או לא. ברוב המקרים אם יש תופעות לוואי- כשמפסיקים את התרופה הן חולפות. תופעות של אי ספיקת לב רק משימוש בתרופה הן מאוד נדירות ואם אתה חולה לב מלכתחילה כדאי להתייעץ עם הקרדיולוג טרם השימוש בה. אם אינך יכול לקחת את תרופה מסיבות שונות או שהיא אינה עוזרת או שתופעות הלוואי שלה משמעותיות ומציקות- אפזר לשקול טיפול ניתוחי להסרת הערמונית.

07/12/2012 | 07:52 | מאת: ג'ן

אני בת 33 ויש לי חבר מזה 5 שנים והוא בן 56 . לאחרונה הוא החל ליטול כדור דאודורט וחיי המין שלנו השתנו לרעה - מבחינת זיקפה והאקט הכל בסדר אבל הוא לא מצליח להגיע לידיי שפיכה דבר שגורם לי לתסכול רב ומפריע לי מאוד . יש לציין שאנחנו מעוניינים להנשא ולהביא ילדים . אך מבלי יכולת להגיע לשפיכה זה בלתי אפשרי . מה עושים ?

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת