ערמונית

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

24/07/2012 | 13:31 | מאת: דואגת

שלום רב, בן משפחתי בן 76, לפני 15 שנה סבל מגידול בשלפוחית, בוצע ניתוח ולאחריו במשך עשור לסירוגין טיפולי BCG בחמש שנים האחרונות לא היו טיפולים כי הביופסיות היו נקיות. בשלוש השנים האחרונות לא הגיע לאורולוג (בגלל בעיות טכניות, ביטולי תורים ושביתות, אמור לעשות ביקורת פעם בשנה. ב-2009 לבקשתינעשתה לו בדיקת PSA והתוצאה 6.3 האורולוג של בי"ח המליץ על בדיקת ביופסיה בקופה והאורולוג של הקופה אמר שבגילו זהו בדיקה קשה מדי ואין צורך. כיום כעבור 3 שנים בלבד ה- PSA עומד על 30! כשלאורך השנים ניתן לראותעלייה במדדים. הקפיצה העיקרית מאפריל השנה - כשהתוצאה היתה 12 וכיום כאמור 3 חודשים אחרי, התוצאה 30.19. אני אציין שהוא עבר ארוע מוחי בינואר השנה, ובביח איבחנו עצירת שתן לא ברור ממה. אורולוגית בביח אמרה שהערמוניתמוגדלת ולכן נתנו לו קסטרל. בבית הורנדו את הכדור כי העצירת שתן חלפה. הורדת הכדור התרחשה בערך באפריל, כלומר בדיוק בשלושה חודשים שחלפו בין הבדיקה היא לבדיקה האחרונה. אני מאריכה בפרטים כי אני מודאגת מהתוצאה ואני רוצה לדעת כמה דחוף ללכת לאורולוג והאם בדיקת ביופסיה הכחרית בגילו? הוא אחרי ארוע מוחי נוטל מדללי דם, מאוד כאוב בגוף ואני לא רוצה שיסבול מבדיקה כשמסתבר שהערמונית מוגדלת בגלל הגיל? זה הגיוני שהיא תגדל כך? אגב לאחיו היה סרטן בערמונית. אנחנו נלך לאורולוג בכל מקרה אבל התורים - תמיד לעוד חודשיים, וגם שאלה נוספת - האם במצב כזה צריך להחזיר את הקסטרל? הוא מוציא שתן אבל הבנתי שיכולה להישאר שארית גדולה וזה לא בריא. אודה לתשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, ננסה לעשות קצת סדר בפרטים שציינת: בן המשחה בו אנו מדברים הוא גבר מבוגר בן 76, אחרי ארוע מוחי ובמצב כללי לא כל טוב לדבריך. בעברו סרטן בשלפוחית השתן כעת הפרעות ריקון השתן כול ארוע של אצירת שתן שהצריך קטטר ורמת PSA מאוד מוגברת( 30), עם סיפור משפחתי של סרטן ערמונית לאחיו. הבעיות עדדיות להיות שלוב של כמהדברים: גם בעיות בריקון השתן בעקבות הארוע המוחי, גם הגדלת הערמונית שיש לגברים בגילו, גם חשד גבוה לסרטן ערמונית ואולי אף מקור סרטני להפרעות ההשתנה בשלפוחית השתן. במצב זה ראשית כדי להקל על מתן השתן כן ממליצה לחזור לטיפול בקסטראל, בוודאי שבהקדם רצוי לבצע אולטראסאונד לדרכי השתן כדי לראות מה מצב כליות השלפוחית, גודל הערמונית ושארית השתן, וחייב לעבור בדיקה גופנית.אולי הוא יזדקק גם לציסטוסקופיה. נכון שבגיל המבוגר ביופסיות ערמונית לא מומלצות אך בחשד גבוה למחלה סרטנית, כדי לתת טיפול מיטבי זה רצוי. כדאי לקבוע תור לאורולג בהקדם- תמיד יש תורים שמתפנים- יש הרבה אורולוגים בכל הקופות בכל הארץ.. ובמקרים דחופים תמיד אפשר גם לפנות לחדר מיון.

25/07/2012 | 01:14 | מאת: דואגת

שאני אגיע במקומו לאורולוג לקבל את ההפניי הלכל הבדיקות ואז כשכל הבדיקות יהיו אצלנו אני אכיע איתו לבדיק הגופנית? אנימנסה לחסוך ביקור אחד שלו, בגלל שיש לו בעיית ניידות כאמור אחרי הארוע ובכלל כל יציאה מהבית זה פרויקט. השאלה אם צריך את הבדיקה הגופנית לפני הא. סאונד או אפשר אחרי? גם בדיקת שתן הוא לא עשה והבנתי שצריך לבדוק גם את זה. הו אעשה רק בדיקות דם ומנסיון הרב הפעמים אתה מגיע לרופא מומחה ששולח קודם לבדיקות מעבדה וחבל. תודה על תשובתך המפורטת, עזרת לי מאוד להבין את הדחיפות.

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת