AS

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

26/06/2013 | 14:10 | מאת: לנה

שלום, אני שואלת לגבי בעלי ,בן 29 שאובחן כחולה ב ankylosing spondylitis לפני כשנתיים על ידי בדיקת דם לגילוי הגן HLA-B27 .כמו כן כל התסמינים עליהם התלונן במשך תקופה ארוכה תואמי את תסמיני המחלה : קישיון גפיים עליונות במיוחד בבוקר למשך כחצי שעה, כאבים בעקב, בצלעות ועוד... הוא לא מטופל בשום תרופות (אנטי TNF או כל אחת אחרת) פרט לאתופן ונורופן כאשר אני מרגיש כאבים והוא נמצא במעקב של ראומטולוג. השאלה שלי היא לגבי ילדיי, יש לנו 2 ילדים בן ובת ויש עוד ילד בדרך (מינו לא ידוע), האם המחלה יכולה לעבור אליהם? האם ישנה בדיקת דם גנטית שאנחנו צריכים לבצע? האם יש צורך בבירור אצל הילדים? אודה על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום הסיכון לתחלואה אצל הילדים יחסית נמוך. מכיון שאין דרך כיום למנוע את המחלה הדבר היחיד שיש לעשות הוא להיות קשוב לתלונות שאותן את כבר מכירה כדי לקצר את הזמן לאבחנה ןלטיפול. אין תועלת בבדיקת הגן ללא שיש תלונות.

03/03/2014 | 11:30 | מאת: תיתי.

סבלי בעבר לפני שנה מדלקת פרקים 64 בכפות הרגליים לקחתי כדורים סלסופרין וארקוקסיה היום אני עומדת על 24 יש לי כאבים כשאני בלי מדרסים או כשאני עומדת הרבה זמן היום ....אני נקיה כבר חצי שנה בלי כדורים ובלי שום טיפול . עשיתי בדיקה של הגן ואין לי את הגן מה זה אומר? שאין לי דלקת פרקים או שיש וזה ברגיעה איפה אני עומדת בזה תודה.

מנהל פורום דלקות מפרקים