דלקות פרקים חוזרות-וכאבים לאחר וירוס

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

23/07/2020 | 09:00 | מאת: מיכל

היי, סבלתי בעבר מכאבי גב ופרקים(במיוחד התפרצויות בתקופות) אבל לא אובחנתי... לפני חודש וחצי חליתי במחלה וראלית( אין לי מושג מה זה היה-לא נבדקתי אבל זה היה יחסית ארוך- 3 שבועות) וזה גרם לי שוב לסבול מכאבי גב -החזיר לי את הבעיות והכאבים- במיוחד בבוקר(קשיחות כזאת) ובלילה וגם בצוואר ויש לי פריחה מוזרה וגרד בעור(וזה לא עובר- זה נראה אולי כתגובה חיסונית, לא יודעת) . הלכתי לעשות בדיקות בקשר לגב- ובדקו לי Rheumatoid Factor Quantit שיצא חריג 17.2 ובדקו anti cpp שיצא בגבול הנורמה (וספירת דם ושקיעת דם תקינה) . מה זה אומר? אני בוודאות מרגישה שיש לי בעיה. האם על סמך נוגדן אחד אפשר לקבוע מחלה? (לדעתי יש לי גם בעיה אחרת... פריחה בגוף שלא עוברת...וגרד... וזה לא היה מקודם...)

לקריאה נוספת והעמקה
23/07/2020 | 14:19 | מאת: מיכל

אגב, עשו לי גם בדיקת ana. והיא יצאה גבולית...כבר הבנתי שזה אומר שאין לי דלקת פרקים( לפי קריאה באינטרנט) אז מה זה? למה בכל זאת כואבים לי הפרקים? זה משהו שמתפתח ( בעבר הרחוק- לפני 18 שנה היה לי אנא חיובי והייתי בברור אבל הוא הפך לשלילי ובמשך שנים היה שלילי עד עכשיו) אגב, אני בת 45

שלום אין עושים אבחנה של דלקת מפרקים על בסיס של המצאות נוגדנים בוודאי לא כמות גבולית. אם הכאב נמשך יש מקום להבדק על ידי ראומטולוג . אם קיימת נפיחות במפרק רצוי לתעד אותה במצלמת הטלפון. פריחה שאינה חולפת ושאינה מאובחנת על ידי רופא העור מחייבת לפעמים ביופסיה- פעולה פשוטה שנעשית על ידי רופא העור .

מנהל פורום דלקות מפרקים