התלבטות סיסי שליה/מי שפיר

דיון מתוך פורום  בדיקות מי שפיר וסיסי שלייה

15/05/2018 | 15:10 | מאת: אור

שלום, אני בן 38, אשתי 36 (נולדה ללא בוטת תריס), כיום בשבוע 7 להריון. בבדיקות סקר גנטי מורחבות נמצאה נשאית קונקסין 26 ואני טייזאקס. מתלבטים לגבי סיסי שליה/מי שפיר/NIPT/גנומיטי. השיקולים: העניין היחיד כרגע (לפחות עד שקיפות עורפית) הוא למעשה רק הגיל. אם לא היה סיכון בבדיקת סיסי שליה אז פשוט היינו עושים. האם תוצאות בדיקת NIPT/גנומיטי יכולות לעזור בקבלת החלטה אם כדאי לבצע סיסי שליה או מי שפיר? האם גנומיטי נחשבת עדיפה על NIPT? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אור, בדיקות הדם אינן מחליפות את דיקור מי השפיר, ובודאי שאינן מגלות שינויים שמתגלים בבדיקת צ'יפ במי השפיר (הסיכוי למצוא ממצא משמעותי בבדיקה זו 1:120-200- סיכון לא קטן). בדיקת סיסי שליה הינה בדיקה מצויינת ובחלק גדול מהמחקרים האחרונים לא מצאו הבדל משמעותי בסיכון בסיסי שליה לעומת דיקור מי שפיר. בדיקת הדם בודקת חלק קטן מהממצאים שיכולים להתגלות בדיקור, ובגלל שאינה מסוכנת, מיועדת לנשים שאינן רוצות לעבור דיקור מי שפיר. בברכה, ד"ר יוסי הר-טוב

16/05/2018 | 12:19 | מאת: אור

תודה ד"ר הר-טוב. כשדיברתי על סיסי שליה במסגרת היעוץ הגנטי נאמר שלא נהוג לעשות אלא אם יש חשד כלשהו, ומי שפיר יותר מקובל. מה דעתך? כלומר, במידה ואחרי שקיפות עורפית אין ממצאים חשודים, האם יותר סביר לחכות למי שפיר?

מנהל פורום בדיקות מי שפיר וסיסי שלייה