כאב ראש כרוני מתגבר - מצח רקות

דיון מתוך פורום  מיגרנה וכאבי ראש

15/02/2024 | 12:42 | מאת: איתן

שלום רב אריה היקר, אני סובל מכאבי ראש ברקות ובמצח, מסוג לוחץ כמו מלחציים כמעט 24/7. אקמול לא ממש עוזר. וגם שכיבה מרובה לא. שותה מספיק. אני לאחר צנתור עורק כלייה מלפני 3 חודשים עקב היצירות קשה RAS ועליה בל.ד. נוטל דופלקס 80/5, נוגדי קרישה - אספירין ופלאבקס וסטטין - סטטור. למקרא תופעות הלוואי, כל הכדורים יכולים בשכיחות של 1 ל 10 או 1 ל 100 לגרום כאבי ראש, ובשכיחות נדירה, נוגדי הקרישה יכולים לגרום לכאבי ראש. מעולם לא סבלתי מכאבי ראש עד לגילוי של ל.ד שניוני כאמור, כאשר לפני הצנתור סבלתי דיי הרבה מכאבי ראש, לאחריו היתה הקלה וגם ל.ד ירד, אך לפני כשבועיים ל.ד חזר לעלות וגם כאבי הראש 24/7. ל.ד כרגע מאוזן אך כאבי ראש לא מפסיקים. עכשיו אני אובד עצות. כותב לכם מהמיטה לאחר שלקחתי אקמול יחד עם הסטטין אך ללא הועיל. שאלותיי: 1. מה הסיכוי שהכאב ראש נגרמו כחלק מתופעות תוואי של אחד או יותר מהכדורים שאני נוטל...והאם ייתכן כאבי ראש מתופעות לוואי שלא חולפים כל עוד נוטלים את הכדור? 2. מה הסיכון בדימום מוחי או במערכת העיכול לאורך זמן בגלל נטילת 2 נוגדי הקרישה יחד שציינתי? 3. לטיפול בכאב ראש חזק שלא מגיב לאקמול, מה אפשר לקחת אם הכל אסור לי בגלל נוגדי קרישה שאני נוטל? (אופטלגין אסור לי גם בגלל חסר ב G6PD, וקומבודקס אסור בגלל נטגדי קרישה) 4. אשמח לטיפים...מאחר וכאבי הראש ממש פגעו בתפקוד ובשמחת חיים שלי. תודה רבה, איתן

15/02/2024 | 12:54 | מאת: איתן

רק להוסיף אריה, שבגלל תלונות דומות עשו לי סי טי בחודש אוגוסט 23 שיצא תקין. ובחודש אוקטובר כאמור עשיתי צנתור עורק כליה ומאז נוטל אספירין ופלאביקס, וחרד מדימומים מוחיים.

איתן שלום, בד"כ כלל בין 3-6 חודשים מפסיקים את אחד מנוגדי הקרישה להמנע מדימום.יש משככי כאב כמו טרמדקס שאינם קשורים למנגנוני קרישה.

מנהל פורום מיגרנה וכאבי ראש