שאלה לגבי MRI וגדוליניום

דיון מתוך פורום  מיגרנה וכאבי ראש

08/01/2024 | 15:06 | מאת: מירי

שלום ד"ר, שאלתי אותך לגבי כאבי ראש ברקות ובראש למעלה. בעבר ביצעתי MRA MRV היו שינויים וסקולריים בחומר הלבן , אמרת שאין לזה משמעות. הבדיקה בוצעה ב2017 והנוירולוג המליץ בזמנו לחזור על MRI לאחר שנה ועד עכשיו לא עשיתי. ולכן הרופאת משפחה הוציאה הפניה לMRI. הייתי גם לפני שבועיים אצל נוירולוג שבדק אותי ואמר שאכן הסבירות שזה ממתח אבל בכל זאת אמר לבצע MRI (כנראה בגלל שהרופאת משפחה ביקשה). השאלה שלי - היות ובעבר ביצעתי חמש MRI בגלל בדיקות שד וכולל גם MRA ו MRV. קראתי מאמרים שהגדוליניום מצטבר בגוף. אני חוששת לעשות עוד MRI. האם ניתן לבצע ללא גדוליניום ואם לא האם ניתן לוותר עליו? יש לציין שהכאב קצת פחת ברוך השם והוא מופיע יותר בזמן מתח ועצבים. אודה לתשובתך .

השינויים הללו בחומר הלבן אינם מצריכים גדוליניום. ניתן על כן לבצע בדיקה ללא חומר ניגודי.

09/01/2024 | 16:39 | מאת: מירי

תודה על המענה. הרופאת משפחה נתנה הפניה ל mri כולל גזע המוח בגלל הכאבים ברקות ובראש למעלה. כשביקשתי בלי חומר ניגוד אמרה אז שאין טעם לעשות בלי . האם זה נכון שלא רואים ולא ניתן לאבחן את הכאבי ראש בלי חומר ניגוד ? אם לא אז מדוע מכריחים אותי לעשות עם חומר ניגוד? אני יכולה להתעקש לבצע בלי? אשמח להבהרה. תודה.

09/01/2024 | 16:46 | מאת: מירי

1. כמו כן לא הבנתי mra ו mrv שעשיתי בעבר אפשרי בלי חומר ניגוד? 2. האם באמת הגדוליניום מצטבר בגוף? 3. אפשר לוותר על ה mri אם הכאבי ראש פחתו ומופיעים יותר בזמן לחץ ומתח? 4. שאלה אחרונה- האם צבע לשיער והחלקות שעשיתי שיש בהם מן הסתם חומרים כימיים יכולים לחדור לראש ולהזיק?

מנהל פורום מיגרנה וכאבי ראש