האם מומלץ לעשות שוב MRI מוח אם הקודם מינואר 2001 היה תקין?

דיון מתוך פורום  מיגרנה וכאבי ראש

05/10/2023 | 14:09 | מאת: איתן

אם עשיתי סי.טי מוח במיון ללא חומר ניגודי לפני חודשיים (הבנתי שהוא מדוייק רק ב 90 אחוז), מתלונות על כאב ראש כרוני 24/7 + בחילות, ובדצמבר 2020 גם סיטח מוח במיון עם תלונות דומות, כאשר שתי תוצאות ההדמיה ללא הבדל ביניהן, וכן MRI מוח בינואר 2020, שיצא תדין, האם יש מקום שוב לחזור ולעשות שוב MRI מוח מחשש שהתפתח גידול או משהו מסוכן אחר, במהלך השלוש שנים האלה שלא ראו בסיטי האחרון מאוגוסט במיון? או שהסיכוי אפס??? אציין, רק שהפעם הכאב ראש נמשך 3 חודשים ולא עובר, 24/7, גם בשכיבה ושינה, בעם הקודמת נמשך חודש וחצי ועבר. תודה :-)

05/10/2023 | 20:05 | מאת: לא רופא

אם בדיקות הדמיה הראו שאין כלום, והדבר חלף, ורק אחרי זמן חזר, ןלא נשאר קבוע, זה בסבירות נמוכה שזה גידול במוח, שגם בדרך כלל עקרונית לא שכיח, אם היה גידול במוח הכאבי ראש והבחילות לא היו עוברים. בדרך כלל מה שמנסים לעשות זה לקחת כדור טיפול בכוון אחר, ולראות אם הוא עוזר, למשל קלונקס 2 מג למשך כמה ימים. כאבי ראש ובחילות יכולות להיות גם תסמינים סימפוטמטים של לחץ מתח ועיפות. עם תקח קלונקס וזה ירגע תדע שזה לא גידול. אם זה גידול הקלונקס לא יעזור. אחרת תצטרך לרוץ כל חצי שנה לmri,וסביר שלא ימצאו כלום. שוב צריך לזכור שתמיד יש סיכוי מאוד נמוך לגידול,בכל הגןף גם בלי תסמינים! אז כל שנה נסרוק את כל הגוף? אבל הסבירות לאדם כמוך, שעשה פעמיים הדמיה ואין כלום, והכאב כן חלף, ולא נשאר קבוע הוא שואף לאפס.גידולים בד"כ לא גודלים מהיום למחר. בכל מקרה תמתין לתשובת הרופא.

אין צורך לדעתי בדימות נוסף. צריך להתרכז בטיפול מונע מתאים.

06/10/2023 | 08:52 | מאת: אופיר

היי ד"ר, שלחתי בעבר מס הודעות ללא מענה. לפני כשנה התחילו לי כאבי ראש בכלל הראש, כאבים באים והולכים (יכולים להופיע לשעתיים או לכמה דק', להיעלם ולחזור שוב) במשך מס ימים. לפני כשנה בוצע סיטי ראש עם חומר ניגוד שתוצאותיו תקינות ובהמלצת נוירולוג טופלתי באמטרפטלין שעזר במעט. עכשיו אחרי שנה חזרו הכאבים שוב... למה זה קורה? והאם מסוכן לדעתך? ממה הכאבים נובעים לדעתך? אין תסמינים אחרים. בת 31, בריאה בד"כ

06/10/2023 | 08:55 | מאת: איתן

תודה אריה היקר, צפירת ההרגעה היתה מאד חשובה לי לפני השבת. תבורך מפי עליון. ג.ח.ט

מנהל פורום מיגרנה וכאבי ראש