פרוקטיטיס מציק אך נסבל

דיון מתוך פורום  קרוהן וקוליטיס

10/01/2019 | 18:02 | מאת: יאיר

הי, יש לי פרוקטיטיס מציק אך נסבל כבר 10 שנים: דחף ליציאות, לעתים יציאות שלשוליות. לרוב לא דמיות. אך זה לא כל יום ולא כל היום. מתלבט אם לקחת את פתילות הרפאסל (יש לי מרשם) כיוון שיודע שיש אנשים עם פרוקטיטיס שאחרי שהתחילו עם הרפאסל זה החמיר לקוליטיס נרחב יותר. האם זו תופעה ידועה ומוכרת שאחרי ההקלה תהיה החמרה מעבר למצב ההתחלתי? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
10/01/2019 | 23:05 | מאת: אחד

עד שתקבל מענה מיקצועי ממומחית הפורום אני יכול רק לשתף אותך מניסיוני האישי שהחומרים האלה לעולם לא עזרו לי. אינני מאמין שהחומרים האלה גורמים להחמרת מצב הדלקת. סתם לידע כללי הרפאסל עד כמה שנחשבת לתרופה תמימה חסרת כל תופעות לוואי עלולה לפגוע בכליות, זה אמנם נדיר אבל זה יכול לקרות, והרבה אנשים לא יודעים זאת. ממליץ לך בכל אופן לקרוא את 36 שעות מאימורן.

שלום רב, קוליטיס היא מחלה דלקתית כרונית אשר על פני ציר הזמן אצל חלק מהמטופלים יכולה להיות פעילה ובתקופות רגיעה לסירוגין. אחד הגורמים המביאים לרגיעה במצב הדלקת, ודוקא מפחיתים את הסיכון להתלקחות הוא הטיפול התרופתי כגון הטיפול בנרות רפסל במקרים בהם הדלקת מוגבלת לרקטום. לא ידוע על קשר בין הטיפול התרופתי לבין התקדמות התהליך הדלקתי. לכל טיפול יכולות להיות תופעות לוואי אשר אחריהן יש לעקוב אך התועלת בטיפול זה עולה על הסיכון. תרגיש טוב, ד"ר שניר

מנהל פורום קרוהן וקוליטיס