אדים ולכלוכים

דיון מתוך פורום  קרטוקונוס

24/11/2010 | 16:57 | מאת: אביגיל

שלום! לי יש קרטקונוס בעין אחת.מיד כשגיליתי זאת הרופא המליץ לי על עדשות קשות.כבר עבר יותר מחצי שנה ועדיין קשה לי להתרגל. אני מרגישה מידי פעם כאילו יש לי אדים על העדשות,לפעמים יש לי תחושה שיש עליהם לכלוכים, ולעיתים קרובות מאד במשך היום אני צריכה להוציא את העדשות ולנקות אותם לא כי הם באמת מלוכלכות אלא בגלל עיקצוצים/אדים וכו'.רציתי לציין:1.אני לא עובדת מול מחשב. 2.הרופא אמר שהעין שלי לא יבשה.3.בעבר השתמשתי בעדשות רכות ולא היו לי איתם שום בעיות.4.הרגשת האי נוחות היא בשתי העינים ולא רק בעין של הקרטקונוס. שאלתי: מה יכול לגרום לתופעות המתוארות לעיל? והאם יש קשר בינהם לקרטקונוס? תודה(:

25/11/2010 | 06:11 | מאת: פרופ' אירית ברקת

שלום אביגיל אין קשר בין ההרפשות והקרטוקונוס יתכן שיש לך דמעות "שמנוניות " וזה מצטבר על העדשות, לעתים תחליי דמעות ללא חומר משמר מספר פעמים ביום מקטינים את התופעה בברכה ד"ר אירית ברקת

29/11/2010 | 18:14 | מאת: אמיר

אני גם סובל מאותה הבעיה הרבה זמן... אני פשוט מגיע למצב שאני מוריד את העדשות ומנקה אותם וזה מקשה עליי מאוד... ד"ר בנוגע לשמנוניות בעדשות,אם הדמעות שמנוניות אז כל הזמן היינו צריכים להרגיש אותו הדבר לא? ז"א כל הזמן יש לנו דמעות בעיניים וזה דבר שהולך וחוזר (האדים).. אבל משום מה לפעמיםש אני מוריד את העדשות אני גם רואה שיש לכלוכים על העדשה ואני לא מבין מאיפה הלכלוך מגיע,בטוח שזה מהדמעות?

30/11/2010 | 23:30 | מאת: דנה

הי אביגיל. אני עושה שימוש בעדשות מעל 10 שנים. בתחילה השתמשתי בעדשות מגע קשות, שהיו לא נעימות לשימוש, היות שחודר אליהן חול, אבק, לכלוך ושאר דברים לא נעימים. אילו עדשות שכמעט כל דבר יכול לחדור אליהן וזה כואב, בוודאי ידוע לך, עד מאד. מאז שעברתי לעדשות מגע סקלרליות, אני לא סובלת משום תופעות של לכלוכים על העדשות ומעולם לא קרה שנאלצתי להוציאן בשל אבק או חול.(אילו עדשות שמולבשות על העין בואקום ולכן שום דבר לא חודר אליהן) מה שכן, בהמשך למה שאת מתארת, יש להוציאן מהעין אחת למס' שעות, זאת בכדי לנקות אותן מההפרשות של הקרנית. בנוסף, אני עושה שימוש בתחליף דמעות ( שיש לשים לב שאינו מכיל חומר משמר!! זה חשוב, היות שהחומר המשמר גורם לעיניים יבשות). בכל מקרה, ההנחייה להוציא את העדשות ולנקות אותן ניתנה לי מהאופטומטריסט שלי. אני בטוחה שאם תעשי שימוש בעדשות סקלרליות ובנוסף תנקי אותן אחת ל5 שעות, תרגישי נעים הרבה יותר. ( כמובן שגם אני סובלת מקרטוקונוס).

מנהלי פורום קרטוקונוס