לא מוצאת את הלינק-הקישור

דיון מתוך פורום  קרטוקונוס

03/06/2010 | 10:36 | מאת: לירון

בתגובה להודעתך, מה זה בכלל לחמית? אני לא חושבת שיש לי לחמית. לפני שנתיים בדק אותי רופא עיניים שהוא גם נוירואופטלמולוג, כי הייתי חייבת לשלול אבחנה לא נכונה של נוירולוגית בקופת חולים בקשר לאישון. הוא אמר לי שהעפעף טיפה נפוח בגלל התרחבות התאים ממכה אדירה שקיבלתי מעל העין בתאונת דרכים בשנת 87. היה לי דימום אז במשך כמה חודשים,ופרופסור שניתח פזילה שהיתה בגלל זה כתב שנספג חלק מרקמת השומן ולא כתב בקשר לעפעף ואת זה אחן לי לפני שנתיים רופא עיניים נוירואופטלמולוג פרטי. ורציתי לשאול גם אם כותבים את זה עם ט או עם ת. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

לירון שלום, לחמית היא רקמת עור שמכסה את העין. מתחילה בקרנית מתפשטת אחורה עד העפעף. בלחמית יש כלי דם רבים והיר זזה, תפקודה הגנתי מפני חדירת גופים זרים ולכלוך. בברכה, ד"ר שמואל לוינגר

10/06/2010 | 12:23 | מאת: לירון

מה זאת בדיוק קרנית? איפה היא נמצאת? אם לחמית היא רקמת עור שמכסה את העין, האם זה עור שקוף? האם יש בה שומן? האם היא דקה? האם היא עבה ונמצאת בין הקרנית לעפעף? איך קוראים לרקמת השומן של העין שנספגת יחד עם דימום מסיבי שנספג? אין לי בקופת חולים בכלל שום רופא עיניים שאני יכולה ללכת אליו. נתתי לאמא שלי פרטים של של הרופאה שממשיכה את הפעילות של הרופא שניתח אותי ב89, ונלך אליה עוד 20 ימים, בשביל שהיא תכתוב באופן עדכני את המצב שלי בעין. אולי אתה יודע מה אפשר לעשות עם רופא משפחה שלא מוכן להכניס למחשב שלו (ולכרטיס הרפואי שלי) פרטים חוץ מזה שנפגעתי בשנת 87, ומאלץ אותי להסתובב עם חבילת ניירת שלא מעניינת רופאים, ובפרט לא מעניינת את מי שעושה לי בדיקת תנועות עיניים נוירולוגית ומתעקשת שאני פגועה מאוד? האם זה שנספגו לי 20% מרקמת השומן בעין ואני עדיין רואה טוב בעין וטווח הראיה שלי בה מלא, אומר שאני פגועה מאוד? האם זה שהעיניים נמצאות במח אומר שפגיעה לא עצבית בהן היא פגיעה מוחית? אני חושבת לתומי שלא ושיש קצר בקופת חולים שמונע מזה להיות מובן, ובכל מקרה אני חושבת שזה צריך להיות מובהר, וזה שאין לי נגישות בקופת חולים לרופא עיניים מומחה, או לרופאה, גורם לחלק מהם סתם לאבחן אותי כפגועה קשה מבחינה נוירולוגית, ולרופא המשפחה לסרב לאבחן אותי. חוץ מזה רציתי לשאול אם קיים קרום חיצוני בין העין לאוויר, ואם זה שנספג לי חלק מרקמת השומן בעין, שאני לא יודעת איך קוראים לה , פגע בקרום הזה ומשפיע איכשהו על זה שאם אני מסתכלת עם עין ימין, שאז הראיה שלי דו עינית, אז כשאני מסתכלת הכי שמאלה יש לי שדה ראיה יותר קטן משדה הראיה המקביל אם אני מסתכלת ימינה, כי ממה שידוע לי עד עכשיו וממה שהסביר לי הרופא שהלכתי אליו פרטי ,הרקמת שומן שהפרופסור כתב בשנת 89 שנספגה, גרמה לזה.וכשאני מסתכל שמאלה עם עיין שמאל, שאז הראיה שלי היא חד עינית, חוץ מזה ששדה הראיה שלי קצת יותר קטן, יש פגם אסטטי שנראה קצת כמו פרופטוזיס, ומגבלה קטנה בשדה הראיה,ואני לא יודעת מה זה הלבן בהתחשב בזה שחלק מרקמת השומן של העין נספג. האם יתכן שרואים אז חלק מהלבן של רקמת השומן של המח, שנמצאת ממש מאחורי העין? מה יש בין רקמת השומן מסביב האישון לבין האוויר שמחוץ לעין? אי אפשר להשתיל רקמת שומן בעין רואה ואי אפשר לנתח כי זאת לא הבעיה. קראתי על איזה מחקר שהתחילה אישה באוניברסיטת ניו יורק בשנת 2005 על רקמת שומן ואני לא יודעת איפה הוא עומד היום. הבנתי שזה שאני לוקחת אומגה 3 לא יכול לעזור או שאין על זה מידע. הבנתי שאני נראית ממש טוב מהבחינה הזאת ובעיקר זאת אני שרואה את הבעיה בראי (ואוכלת את עצמי ומקבלת מזה חרדה שלא יראו את זה אנשים) . מה אפשר, נכון להיום לעשות? מי מתמחה בזה ובאיזה פורום אני יכולה לקבל תשובות? באיזה אתר שנגיש לציבור הכללי יש חידושים בתחום-בעברית/אנגלית או שפה אחרת?

10/06/2010 | 12:36 | מאת: לירון

הרופא הפרטי הנ"ל שהלכתי אליו אמר שמה שאני צריכה לעשות זה ללכת עם משקפיים רק מתי שנח לי , ושעם משקפיים , בגלל שהראיה שלי יותר ממוקדת, יש הרבה פחות סיכוי שיראו אותי במבט חזק עם עין שמאל שמאלה, אבל בדרך כלל הרבה יותר נח לי להיות בלי משקפיים, ומסורבל לי להרכיב, להחליף, וכשאני בחוץ בשמש רגילה, משקפיים רגילות מחזקות לי את השמש לפעמים, כך שאם אין לי משקפי שמש אני בלי משקפיים.

10/06/2010 | 12:40 | מאת: לירון

אם אני מסתכלת עם עין שמאל שמאלה שדה הראיה שלי אינו קצת יתר קטן אלא מלא. עכשיו אני חייבת להוציא את הכלב ולנסוע לקחת ערכת מגן ולעשות סידורים

מנהלי פורום קרטוקונוס