מיכשור חדיש או מיושן בניתוח. קרקטוקונוס.

דיון מתוך פורום  קרטוקונוס

01/06/2010 | 05:40 | מאת: דניאל

איך אוכל לדעת אם מרפאה מסוימת משתמשת במיכשור חדיש ועדכני. ולא במיכשור מיושן ופחות יעיל או מדוייק? למשל KERA-X - cross-linking system האם מכשיר זה נמצא ברשות מרפאה כלשהי בארץ?

01/06/2010 | 14:23 | מאת: lola 12

דניאל שלום, בתור אחת שעברה את הטיפול הנ"ל ולאחר סקירה רחבה של הנושא, ניתן לעשות את הטיפול הנ"ל באסף הרופא, תה"ש ובהדסה עין כרם. עד כמה שהבנתי ההבדל ביניהם הוא מבחינת ארץ הייצור (צרפת/גרמניה) של המכשיר וכן ברופא המבצע את הטיפול עצמו. אני באופן אישי עברתי את הטיפול לפני כ-4 חודשים, בהדסה עין כרם. בדיעבד, אני לא חושבת שהייתי עושה את הטיפול שכן הוא החמיר את המצב מאשר הועיל. הייתי מציעה לך לא לבצע החלטה פזיזה ולהתייעץ עם כמה רופאים במקביל לגבי הטיפול הנכון למצבך הבריאותי. (תנסה לזהות אם מנסים להכניס אותך בתור "שפן ניסיונות" לטיפול הניסיוני הזה או האם זהו באמת הטיפול הנכון והמתאים לך) שיהיה לך בהצלחה! (-:

דניאל שלום, הטיפול בקרטוקונוס בשיטת ה- Cross Linking נעשה במרכזים רבים בארץ. סוג המכשיר אינו חשוב אלא הטיפול שהוא למעשה זהה - הזלפת ויטמין B2 על הקרנית למשך חצי שעה ואח"כ הקרנת העין בקרני UV למשך חצי שעה נוספת. כיום יש בעולם סוגים שונים של מכשירים המקרנים את הקרנית ב UV ולמעשה מדובר באותה קרן ובאותו אפקט טיפולי כך שלפי דעתי סוג המכשור אינו חשוב אלא ההחלטה האם אתה מתאים או לא מתאים לטיפול. מומלץ לטפל. בברכה, ד"ר שמואל לוינגר

03/06/2010 | 12:42 | מאת: דניאל

אני מסכים איתך. בואי לא נשכח שניתוחים האלה לא זולים. כמעט 12000 שקל לניתוח טבעות בעין אחת. לפעמים יש הרגשה כאילו הם מובילם אותך "באף" לעשות את ההחלטה שתשתלם להם יותר בכיס. אני מעדיף ללכת למומחה לעדשות מגע. ולא לעשות ניתוח יקר שלא מבטיח תוצאות. וגם יכול להרוס.

מנהלי פורום קרטוקונוס