שאלה חשובה.

דיון מתוך פורום  קרטוקונוס

18/01/2012 | 19:01 | מאת: ירדן

שלום, אני בת 24 ולפני שנה גיליתי שיש לי קרטוקונוס (בבדיקה לאפשרות לעשות לייזר) הראיה שלי התחילה להדרדר בערך בגיל 19 וכרגע המספר שלי עוד בין 1.5 ל 2.5 בשתיי העיניים וצילינד בין 2-3 גם. הלכתי לרופא מומחה שייעץ לי לעשות ניתוח קרוסלינקינג ולאחר בדיקה הבנתי שהוא ממליץ לעשות את זה אצלו באסותא (הוא המנתח) וגם שזה ניתוח מאוד חדשני שאף פעם לא הוכח מדעית שהוא באמת עובד, וגם בחוות דעת היה רשום לי שם stable - שזה יציב. אני לא רצה לעשות שום ניתוח בעיניים כל כך מהר. רציתי לדעת אם במצב לא הכי קריטי כמו אצלי, כדאי לעשות? אני לא מרגישה ירידה במספר שמשקפיים מאז שעשיתי אותם גם, אולי ממש מעט. מה אתם אומרים?

לקריאה נוספת והעמקה
19/01/2012 | 01:48 | מאת: אחמד

שלום , אני עשיתי את הניתוח לפני יותר משבוע , המצב שלי דומה למצבך . הקרוסלינקינג עוצר התקדמות המחלה ואינו פותר הבעיה .

20/01/2012 | 08:54 | מאת: ירדן

אני נמנעתי מלעשות כי הניתוח לא הוכח כמצליח וגם בגלל שאני לא חשה הדרדרות במצב שלי ואין לי מספר גבוהה, אני לא חושבת שצריך למהר לנתח עיניים. בטח ניתוח שהוא חדשני ולא מוכח. השאלה אם המצב שלי באמת מאפשר לי להיות שאננה?

ירדן שלום רב, הטיפול הנקרא קרוסלינקינג מומלץ היום במקרים של קרטוקונוס המראים התקדמות, או במקרים של קרטוקונוס קל או בינוני, שבהם אנו רוצים למנוע התקדמות בעתיד. היות וקרטוקונוס היא מחלת קרנית, המתקדמת בדרך כלל עד גיל 30-35 שנים לערך, כדאי לבצע טיפול זה על מנת למנוע התקדמות והחמרה בעתיד, או לחלופין לעקוב ולגלות התקדמות ואז לעבור את הטיפול מיידית, כדי למנוע החמרה למצב מתקדם שידרוש השתלת קרנית. בברכה, פרופסור ישראל קרמר

מנהלי פורום קרטוקונוס