התלבטות בביצוע ניתוח

דיון מתוך פורום  ניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופים, פריצות דיסק

06/01/2013 | 21:08 | מאת: מאיר

אני בן 48 לא מעשן ומאז גיל 14 אני עוסק בספורט אירובי. בעיקר ריצות, סיבולת לב ריאה. אני עובד בעובדה משרדית רוב שעות היום מול המחשב. לפני כחצי שנה החלו אצלי כאבים חזקים בגב התחתון בעיקר בשני העכוזים. הכאבים הגבילו אותי מאוד בזמן הליכה (לאחר כמה מאות מטרים) עד כדי עצירה ולאחר מס' דקות של מנוחה ממשיך ללכת וחוזר חלילה. עברתי צילום סיטי ובאוגוסט השנה עברתי צריבת דיסק אצל פרופסור גיבשטיין בהרצלייה לאחר שאובחנתי בבלט דיסק בחוליות L4-L3. הרגשתי טוב במשך כחודש ואז הכאבים חזרו ובעוצמה גדולה יותר, כאבים בעיקר בעכוזים ובנוסף לאחר מאמץ קל יחסית התחלתי להרגיש שרגל שמאל נרדמת לי, תחושה של כאב ושריפה לאורך החלק הפנימי עד מתחת לברך. לאחר מס דקות של ישיבה הכאבים חולפים. בהמלצות הרפואים עברתי, סידרות של טיפולים: פיזוטרפיה, כרופרקטיקה, דיקור ושחייה מרובה. הכאבים לא חלפו ואף גברו בתדירות ובעוצמה. בנובמבר עברתי צילום אם אר ראי. נבדקתי את דר ניסים אוחנה שהמליץ לי ניתוח של עקירת הדיסק, השתלת תותב וקיבוע של החוליות בלוחיות טיטניום עם ברגים. האבחנה של הרופאים בשני הצילומים. שינויים ניוניים, פריצת דיסק בין החוליות הנ"ל, היצרות התעלה השמאלית וגילשה של אחת החוליות. אבקש את המלצתכם המקצועית מה עלי לעשות.?? מצד אחד אני סובל מאוד לאחר פעילות ומאמץ קל ובגלל הכאבים איכות החיים שלי גרועה מאוד ובקושי מתפקד. מצד שני לאחר ישיבה הכאבים חולפים ואני פוחד שניתוח גדול יחמיר את מצבי. תודה על התייחסותכם ותשובתכם העניינית והמקצועית.

לקריאה נוספת והעמקה

ד"ר אוחנה רופא מצויין ואם המליץ על ניתוח כנראה שתצטרך אותו. ניתן לשקול גם ניתוח אנדוסקופי, לצורך כך עלי לראות את ה MRI בעצמי.

30/01/2013 | 22:26 | מאת: מאיר זריהן

דר' שלום. ביקרתי אצלך במרפאה ב 10/1/13 והמלצת לי לבצע את הניתוח אצל דר אוחנה. אכן קבעתי תור לניתוח אצל דר' אוחנה, ניתוח קיבוע של שתי חוליות L3-L4. לאחרונה נחשפתי לניתוח קיבוע בשיטת ה "טופס" בניתוח קיבוע אצל דר' אוחנה החוליות שקובעו מאבדות את יכולתן לנוע בחופשיות. לעומת זאת קיבוע החוליות במערכת ™TOPS משחזרת את יכולת התנועה בכל הכיוונים. בקריאה באנטרנט, קיבוע חוליות במערכת TOPS של Premia Spine יש תוצאות רפואיות טובות יותר בהשוואה לניתוח קיבוע רגיל. אני פונה אליך ומבקש את עזרתך לעזור לי להחליט: האם מערכת "טופס" מוכרת לך, אם כן: מה הייתרונות והחסרונות של מערכת ה"טופס" לעומת קיבוע רגיל. האם תןכל להמליץ לי, איזו שיטה כדאית יותר עבורי. תודה' מאיר זריהן

מנהל פורום ניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופים, פריצות דיסק